Sharing dan terus sharing...

Monday, November 5, 2012

Assalamualaikum....

Pagi Isnin yang agak cerah kan....  sesuai untuk memulakan tugas dengan hati yang penuh semangat...
Tapi kenapa kebanyakan orang cakap... 'monday blues'... kenapa??.. Sepatutnya hari Isnin la yang best.. sebab baru llepas cuti 2 hari... kepada yang bekerja la...

Kepada yang berniaga atau kerja tidak ikut masa.... rasanya.. sama je je kan hari apa pon... dan selalunya akan sibuk di hujung minggu....

Macam aku sendiri... Jumaat malam lepas jumpa client untuk serahkan polisi serta kad medikal PrudentialBSN... sambil2 sharing2 pasal hartanah bersama 6 orang rakan... ada beberapanya yang baru je berjinak2 dengan hartanah... dan sanggup datang dari jauh untuk sharing ilmu... ada yg matanya merah menyala.. mungkin letih kerja... dan pulak.. lepak malam tu hampir pukul 12...

Tapi aku percaya sekurang2nya ada perkara yang mereka belajar.... Amar dan Shahrul pon sempat jugak kongsi pengalaman dia... terima kasih banyak2...

Sabtu pagi pulak.. sempat bersarapan dengan kawan sekerja lama... Dah berstatus kontraktor sekarang... cerita main ratus2 ribu dah sekarang... syok betul aku dengar... dan dia sharingkan peluang dalam bidang tu kepada aku... memang sangat menarik...
Sambil tu.. dia minta tolong buatkan plan PrudentialBSn untuk wife dia...

Hampir tengah hari pulak.. aku ke Jalan Ampang.. untuk mengintai Seminar Pemantapan Dealer GSR.. iaitu Syarikat menjual Emas dan Perak... huhuhu... banyak jugak yang bertanya kt FB pasal GSR ni... antara soklan yang glamer " Ni sykt emas macam yang kene serbu tu ke?"...
Jawapannya.. tidak sama sekali... GSR ni Syarikat yang menjual emas... tiada keuntungan.. tiada dividen.. tiada hibah atau seangkatan dengannya.... Sama je seperti kedai2 emas kat luar nun... cuma GSR menawarkan harga emas yang rendah tanpa kos upah.... Menarik kan..
Aku bukanlah peserta Seminar tu.. sebab dah pegi dulu... cuma aku pergi untuk jumpa rakan2 yang lain dalam GSR...



Yang bestnya.. aku sempat berbual2 dengan CEO aka bigboss GSR.... dan dia banyak kongsikan strategi2 dan plan pemasaran dia masa hadapan... memang teruja aku mendengarnya... patut la dia dah berjaya di usia yang muda...

Bigboss pon sempat tunjukkan prebiu website baru GSR yang akan beroperasi dalam masa terdekat... memang terbaek la... Memang seperti yg aku harapkan.....

Ok la.. dah panjang ni... boring baca... kita sambung next entri pulak...

Wassalam...

0 comments:

Post a Comment