Beli rumah ... deal guna telefon je....

Wednesday, October 31, 2012

Assalamualaikum....

Kadang2 aku teringat balik beberapa deal rumah yang pernah aku beli dulu.... Tambahan masa mula2 aku terjun dalam bidang ni....

Masa mula2 dulu.. semangat bukan main... mana ke idaknya... bayar seminar riban2 woo... pilihan terhad masa tu.... takkan nak duduk senyap je lepas bayar riban2.... aku bukannya jenis banyak duit.... huhuhu... Masa tu dalam seminggu memang aku akan view rumah lebih dari 3 bijik...

Antaranya yang jelas dalam kepala otak aku... ialah deal rumah flat kat Sunway PJ.... Awal tahun 2010...



Ini lah satu-satunya deal yang aku buat melalui telefon je... tak jumpa pon owner.... cuma dengar suara je... huhuhu.... Jumpa iklan dia kat mudah...

Bukan takmo jumpa.. tapi owner ni jenis sibuk tahap gaban Z potong 18.... dia lebih senang deal guna telefon je...

Harga pon sangat la murah... walaupon masa tu aku tak tahu harga yang aku dapat tu sangat murah... sebab aku main agak2 je MV.... maklum la... baru je lepas seminar.. takde contact valuer n banker lagi masa tu... Tapi bila valuer datang rumah.... rupa2nya harga aku dapat over 50% off dr MV... huhuhu....

Takpe la.. yang penting aku still dapat apa yang aku target kan...

Yang best nya pulak... owner ni taknak amek deposit langsung... dia kata tunggu je duit loan tu kluar... sebab aku lebihan kat situ....

Sebagai manusia biasa... aku nak jugak selamat... risau2 owner berubah fikiran sebelum sign Snp....
Aku call nak letak deposit.... dia berkeras taknak.... dia kata.. dia jenis pegang pada janji... dan dalam masa yang sama dia cakap memang ada banyak call dari pembeli lain.... tapi disebabkan aku yang tanya dulu... so dia reserved kan untuk aku....

Pujuk punya pujuk... akhirnya dia setuju terima... aku kasi la 2% dari harga beli... tak sampai rm1k...
Dan disebabkan kesudian aku memberi deposit... owner terus kasi kunci rumah untuk aku ambil alih awal... syok.. memang syok....

Sehingga sekarang .. unit tu masih lagi aku simpan.... walaupon sewanya agak rendah berbanding dengan market sekarang.... yang penting.. ia memenuhi target aku....
Mungkin lepas ni aku nak naikkan sewa ikut pasaran... hahahaha....

Korang pulak cemana???...  Mesti korang pon ada deal2 yang korang rasa unik atau best  kan......

Ok la... itu je utk dikongsikan hari ni....

Wassalam...

2 comments:

Derok said...

Unit mana ni bro? Rezeki ko dapat owner mcm tu

saifudin nasib said...

wow

Post a Comment