Ragam Penyewa Season Finale

Tuesday, October 23, 2012

Assalamualaikum....

Pepagi ni dok tengok status FB partner aku pasal kete yg baru dibelinya... huhuhu.. BMW... tahniah... maju lagi bro.... Nanti buleh bawak kawan2 test drive... aku nak 'touge' kt genting...



Malam tadi pulak.. aku cancel kan 1 deal rumah yang dapat ahad lepas.... memandangkan owner nya yang sangat cerewet... semua nak ikut cakap dia je... so.. aku cancel kan je... banyak lagi rumah lain yg lagi best...

Betul tak??? kalo korang memang dalam bidang hartanah... mesti betul kan...

Petang ni.. ada appointment dengan client PruBsn kat area Gombak... tapi jumpa untuk tujuan lebih kepada peluang2 bisnes... aku nak menuntut dengan otai bisnes ni...

Malam pulak ada sessi Peluang Kerjaya sebagai Perunding Takaful PrudentialBsn kat opis agensi.... Nak bantu kawan2 yang inginkan pendapatan tambahan melalui kerjaya ni... Kalo ada antara korang yang nak tau jugak peluang tu.. cepat2 PM aku kt FB : Bro Budin... Sempat lagi aku selitkan nama korang untuk sessi malam ni...



Hari ni jugak nak kene daftarkan sorang lagi dealer baru untuk GSR... Harap dapat cepat settle... boleh la dia terus start bisnes jual emas... sementara graf kat tepi tu mencanak balik....


Ada lagi beberapa kerja nak kene buat hari ni... dah malas aku nak taip.... sebab aku nak sambung cerita pasal ragam penyewa tu.....

Ok.. kita sambung..
Tempoh 3 hari yang diberi... bermakna hari Jumaat tu.. penyewa baru perlu masukkan separuh dari jumlah yg sepatutnya dia kene bayar.... kalo tidak.. rumah tu akan diberi kepada penyewa lain..

Masuk hari kedua.. Owner call aku.... penyewa baru tu call dan kasi tahu..... dia dah masukkan sejumlah wang dalam akaun owner... lebih dari yg dijanjikan.... Alhamdulillah... nampak tanda awal kesungguhan penyewa ni...
dan lagi.. penyewa tu mintak izin untuk pasang tiles kat rumah tu... kos semua.. penyewa tu yang tanggung... sebab sebenarnya.. penyewa tu memang kene construction... huhuhu...
Rasa macam best pulak...

Begitulah cerita pasal ragam2 penyewa... itu baru sikit ragamnya... macam2 ragam lagi yg ada kat luar sana tu...

Ok la.. cukup untuk kali ni...
jumpa lagi dalam entri seterusnya... ada berita yang agak best untuk didengar.. aku tengah siasat kesahihannya...

Wassalam..

p/s: Aku pernah halau penyewa yang banyak pusing2.... huhu

4 comments:

Matjoe said...

hepi ending jugak. haha nice sharing

Unknown said...

best...rezeki jgn ditolak...

Derok said...

ape maksud dengan ayat ni
"sebab sebenarnya.. penyewa tu memang kene construction.."

** bro, aku rasa, pada bahagian komen blog ni, better ko tak payah taruk "verification code"..huhu

Spezzy Shah said...

Ok.. derok tqvm... aku tatau plak ada setting code tu.. aku dah ubah... patutla ramai yg PM kt FB je... rupanya leceh nak komen kat sini.. huhu...

pasal ayat tu... typo la... " penyewa tu keje construction..."....

Post a Comment