Turun Padang... 2 deal berjaya diikat..

Monday, October 22, 2012

Assalamualaikum...

2 hari tadak entri.... biasa la... aku memang jenis sibuk masa weekend.... Tambahan pulak ada Final bola kt Shah Alam... wakalupon aku tak pegi stadium... tapi terkena jugak la tempias2 jammed.... hehehe...

Apa2 pon tahniah kepada kedua-dua team dengan aksi malam tu... 5 gol tercipta......

Pagi sabtu tu aku pegi ke opis agensi Prudential kat Phileo... ada training pasal produk... ye la kan... walaupon dah biasa dengan produk yang ada.. tapi masih kene pegi jugak sebab masih ada detail2 pasal produk yang belum aku faham... Dalam training tu.. dapat la jumpa dengan ejen2 yang otai... dengar diorang punya pendapat... memang best...

Sambil2 bawak ejen baru berada dalam rangkaian aku... nak kene train ejen2 baru ni pasal produk PrudentialBsn... semoga diorang dapat membantu orang ramai dalam menangani kewangan masa depan...

Sementara tu jugak.. aku bawak balik polisi beberapa client aku.... dalam minggu ni nak kene hantar pada diorang... beserta medikal kad....

Petangnya pulak sessi lepak kat rumah mertua... sambil2 tu borak2 dengan biras yang juga ejen prudential... kongsi2 info...

Hari Ahad pulak.. sessi turun padang untuk hartanah pulak... Ada member datang kutip aku kt rumah pepagi lagi... ada beberapa unit nak pegi tengok... Aku bawa segala kelengkapan perang... huhuhu... tak tinggal senjata kegemaran aku.... hehehe...

Senjata kegemaran aku..


Semua unit kat area Damansara... aku ceritakan yg menarik je la ye.... nak cerita semua panjang sangat...  ada 1 unit ni deal dengan owner... actually.. bukan owner sebab rumah tu sebenarnya rumah kawan husband dia.... disebabkan husband dia tak layak.. so husband dia gunakan nama kawan dia untuk dapatkan unit tu...

Setelah beberapa tahun.. bila difikirkan kalo2 apa2 terjadi pada penama tu.... susah pulak nak dptkan rumah tu nnti... Jadi akak tu decide nak jual je.... Rumah dlm keadaan ok.. ada penyewa .. pompuan bujang...
Setelah nego2... dapat lah 1 harga yg agak menarik... tapi memang kental betul jiwa akak ni.. ye la... orang lama.. pengalaman luas...
Tanya pada client... client setuju utk amek unit tu....



Unit seterusnya pulak... kitaorg sampai awal dr owner... sempat la borak2 dgn jiran2 kat situ... pasal pengurusan.. pasal kadar sewa... nampaknya jiran2 kat situ adalah owner rumah.. bukan penyewa... tu pasal la tengok rumah diorg banyak reno... sempat jugak aku tanya harga diorg beli... ada sorang tu baru beli awal tahun... harga boleh tahan la dia beli.. emm.. mcm mana la dia boleh beli dgn harga mcm tu... takpe.. dah nasib dia..

Bila owner sampai... terus pegi tengok rumah... wow.. rumah dan reno..  memang menarik la.... terus aku ajak pegi menom2 utk diskas pasal harga... akhirnya owner kasi harga terakhir... yang memang menarik... dan persetujuan pon dimeterai....

Sessi nego2..


Nampaknya.. dalam minggu ni nak kene settlekan pasal loan pulak... dah la ada beberapa kes yg lain lagi nak kene settle jugak... tapi takpe.. 'I love my Job'... dapat bantu orang beli rumah dan dapat duit puluh2 ribu...

Ok la.. nak buat keje dulu...

Sekian
Wassalam..

p/s: ragam penyewa season finale akan dtanag dalam entri seterusnya... hehehe..

0 comments:

Post a Comment