Flipping??

Wednesday, September 14, 2011

Assalamualaikum..

Cantikkan Maple Leaf Coin tu...


Kali ni kita cerita pasal Silver pulak... haha.. mentang2 la aku tengah kumpul koleksi Silver.. asyik nak cerita pasal Silver je... Ingat.. aku kumpul silver sebagai simpanan.... bukan untuk dagangan... buat masa ni la... kene cukupkan dulu target simpan... lepas tu baru bole fikir pasal nak berdagang...

Manchester 2002


Semenjak awal Ramadhan lepas... aku mula membeli silver... secara kecil2an je... sambil2 tu aku banyak membaca artikel berkenaan logam bernilai.. gold/silver... juga artikel berkenaan wang kertas dan keadaan sistem kewangan sekarang.... macam2 perkara aku mula tahu... yang membuatkan aku lebih serius untuk mengumpul 2 jenis logam ni....

Jika kita nak kaitkan silver ni dengan pelaburan... semestinya ia bersifat "capital gain".. lebih senang untuk dikategorikan dalam pelaburan aktif.. kerana ia melibatkan aktiviti jual dan beli untuk mendapatkan keuntungan.... atau ianya sama dengan teknik 'flipping' jika dalam bidang hartanah.... beli harga rendah.. dan jual harga tinggi....

Bagi korang2 yang dah mula membeli silver.... apa objektif korang ?? mesti ada sebab kan... takkan main belasah je kot....

Sekian..

brobudin : pendek je entri kali ni... sebab nak idea lain nak tulis dlm entri yang lain pulak... huhu

0 comments:

Post a Comment