Junam Tiruk

Monday, September 26, 2011

Assalamualaikum...

Manchester tuu....

Cuba korang tgk graf gold/silver kt tepi tu... menonggeng junam tahap gaban sejak Jumaat lepas... pasti ada antara korang yg frust menonggeng jugak kan... huhu... jangan risau... korang kene kaji semula tujuan korang membeli logam2 ni... dan pastinya korang pon baru je berjinak2 kan...

Cuba tengok akaun simpanan pula... setahun baru korang dapat dividen.. jadi apa kata korang tunggu setahun jugak setelah membeli logam2 tu...

Aku sendiri pon baru sebulan lebih je dalam dunia logam ni... masih mentah.. dan pastinya harga aku beli lebih kurang dengan harga korang beli jugak.. sebab dlm 2 bulan lepas.. harga tak byk beza...

Tapi aku masih bole buat duit bila menjual silver yang aku beli bulan puasa dulu... walaupon aku jual dgn harga pasaran sekarang.... best kan... ala.. matematik mudah je....
Beli : rm140 / kpg
Jual : rm130 / kpg

Aku untung 6%... huhu.. pening kan... takpe la.. lupakan matematik tu... sekadar selingan je...

Apa2 pon... teruskan menyimpan gold/silver untuk masa depan korang.... tetapkan tujuan.. target... dan yakin lah engan logam2 ni....

wassalam..

brobudin: rm130(jual) - Rm140(beli) = -rm10.... ( tapi aku untung 6%)...

Sesiapa yang masih berminat nak memiliki ebook Pelaburan Silver.. bole klik iklan kt sebelah kanan tu atau klik je banner bawah ni... diskaun rm10 untuk korang selepas membelinya...

5 comments:

Anonymous said...

camne tuh leh untung 6%??

wan_ej8 said...

hahaha...rahsia matematik je tu..yg pntg bukan keuntungan yg kite cari..tetapi simpanan silver utk kegunaan pd masa akn datang..

Spezzy Shah said...

kita tunggu .. siapa nak huraikan keuntungan 6% tu..

wanej8.. dok diam2.. huhuhu

Matjoe said...

istilah harga belian dan jualan selalu orang confuse.

Anonymous said...

Corection Price tu...
Dah start naik balik slow2 la ni :(

Post a Comment