Info : Duit 'booking'....

Tuesday, July 5, 2011

Assalamualaikum...

Semalam aku terima panggilan dari orang yang dah bayar booking untuk unit aku kat Damansara untuk sewa... sebab dia sepatutnya masuk rumah tu semalam... aku ingatkan nak ambil kunci.. rupanya dia nak cakap yang dia tak jadi nak sewa sebab keluarga isterinya ajak tinggal sekali... huhuu... nak buat cemana tade rezeki...

Dan dia juga cakap " Duit booking tu abang ambil lah... silap saya"... Hmm... mungkin korang pon pernah hadapi situasi ini.... aku sendiri pon dah 3-4 kali berdepan situasi ni.... Dulu2 punya kes... diorang cuba minta semula duit booking tu.... jadi.. sekarang ni aku dah cakap awal2 pada bakal2 penyewa yang bayar booking bahawa.. duit booking tidak akan dipulangkan sekiranya berlaku pembatalan dari pihak penyewa...

Lebih bagus kalo korang tulis terma tu dalam resit booking... itu pon kalo korang kasi resit la...

Ada orang kata... " kesian la diorang.. pulang je la balik".... tapi ada sesiapa yang kesian kan tuan rumah??.. Tuan rumah kene bayar loan jugak... dan kene cari dan iklan semula rumah tu.... kata kan la.. masa tu dah masuk bulan baru... dah nak kene tunggu bulan berikutnya utk penyewa masuk.... rumah kosong 1 bulan.. tapi loan kene bayar jugak....

Cantik jugak rumah aku kt Dsara ni.. penyewa lepas siap cat lagi...
Kabinet atas ada... table top tade.... huhu.. tu ha table top segera...haha


Berbalik pada kes aku tu.... aku pon mintak halal duit booking tu dari dia..... dia kata tak kisah sebab memang salah dia dan minta maaf sebab lambat info aku....

Ok la... cukup entri pendek ni....

Wassalam..

brobudin: pada korang2 yang nak open table tu... sila2 lah setkan masa.... pastikan tarikh yg berlainan tau...

2 comments:

Derok said...

design rumah ni mcm kat lestari apartment damansara damai la..

briwok said...

hehehe..belanja mkn gan geng konsul la broo..haha

Post a Comment