Overdraft Part 2

Tuesday, April 13, 2010

Assalamualaikum..

Malas betul aku nak menaip hari ni.... huhu.... mata ngantuk aje... Cuaca panas terik... alhamdulillah... baru lepas hujan lebat... tak la panas sgt....

kali ni aku nak sambung skit pasal OD...

Kelebihan OD... cemana aku nak explain ye....
sebenarnya kelebihan OD ni bergantung pada tujuan kita juga.... Kalo mmg duit tu kita tanak guna... mmg utk simpanan... tak perlu la buat OD... simpan je dlm akaun simpanan kita tu.... tak payah pening2 kepala...

Dgn OD ni mcm2 kita bole manipulasi... mcm aku cakap td la.. bergantung pada tujuan atau apa kita nak buat dgn dit kita tu...
Mmg bagus utk buat bisnes... utk bina simpanan... untuk buat investment... utk clearkan hutang... mcm2 lagi la...

tapi disiplin kene kuat.... sabar perlu tinggi....

isk22... dah jadik malas nak menaip pulak...

aku taip skit lagi...
apa yg bank akan kasi bila dah siap sume proses?..
kita akan dapat:
1. Akaun semasa la..
2. Buku cek - Penting utk yg main property..
3. Kad ATM
4. Online banking - ni pon penting utk monitor akaun...

Untuk cara2 menggunakan OD ni... next time aku explain...
jari jemari dah malas nak menaip... huhuhu..

Wassalam...

0 comments:

Post a Comment