Overdraft

Monday, April 12, 2010

Assalamualaikum...

kali ni aku nak cerita skit pasal OVERDRAFT.. atau org slalu sebut OD...
aku cerita serba ringkas je la ye...

OD yg aku akan cerita ni adalah OD bersandarkan Sijil ASB... byk OD2 lain... OD Rumah... OD FD.... lain2 la....

Jadi aku pilih platform ASB sbg tool utk dapatkan kemudahan OD ni....

Kemudahan ni dah lama org guna... cuma tak semua tahu adanya kemudahan OD ni dan kelebihannya....

So.. mula2 sekali saya ceritakan langkah2nya dulu...
1. Mesti ada simpanan ASB... minimum rm12k...
2. Pegi ke PNB... utk tukarkan simpanan buku tu kepada bentuk Sijil ASB.... sekejap je siap...
3. Pegi Bank CIMB atau RHB... jumpa officer... cakap nak buat OD- ASB...
4. Isi2 borang... pastu tunggu la Offer letter (kalu lulus)....
5. Bukak akaun semasa... pastu tunggu limit OD release...

Itu secara ringkasnya la.... nak detail... letih pulak aku nak taip....

Dan kenapa perlu buat OD ni?.. haaa.... byk kelebihannya.... terutama kalo kita ni jenis bisnes atau kaki invest....

memandangkan waktu makan dah nak hampir... aku nak pi makan dulu....

aku akan ceritakan kelebihan OD pada episod akan datang... hahaha....

wassalam...

0 comments:

Post a Comment