Pemburuan Rumah akan bermula...

Sunday, April 4, 2010

Assalamualaikum semua....

Aku baru je sampai dari Pahang tadi.... masa kt hiway... saje try injin yg baru masuk kat kete tua aku tu.... ada la sebijik Honda EG .. pintas aku... masa tu aku bawak 140kmh... maknanya.. dia bawak laju dr tu la... memandangkan aku pon nak try cemana prestasi injin aku... aku try la ikut kete tu... aku tgk bekepul asap kluar dr ejos dia... bermakna dia prasan la aku nak ikut kete dia... aku pon ikut... smpi 180kmh.. aku tgk kete tu dah mcm tak bole pegi lagi... mgkn ada speed cut kot... aku tekan smpi 200kmh.. kete aku terus smpi ke blkg kete tu... memandangkan co pilot aku dah suruh perlahan.... aku pon perlahankan kereta aku.... terus la kete berlalu...

Dah le cerita pasal kereta.... cerita pasal tajuk kali ni pulak... seperti yg aku info sebelum ni... minggu ni Program Property Investment akan berlangsung.... sekali lagi aku ucapkan selamat belajar pada yg menyertai program ni... nnti korang akan tahu.. kenapa aku sarankan korang ikuti program ni...

Dan selepas abis kursus 3 hari tu... pemburuan rumah akan bermula... ini masa yg aku tunggu2... sebab aku sebdiri pon akan sertai korang carik rumah... baru seronok bila ramai kawan2 yg sehaluan.... dan serius nak layan property... dan... SIAPA YG PERTAMA BERJAYA BELI RUMAH 'WITH NO MONEY DOWN'... AKU AKAN BELANJA KORANG MAKAN... hahah... belanja makan cukup le... sepatutnya korang yg belanja aku makan sebab dah berjaya beli rumah.... huhuu....

Nnti.. sesiapa antara korang yg perlukan support dr aku... dr segi pendapat.. negotiation.. jgn segan2 call aku... mau ajak tgk rumah pon bole... tp masa aku free la... contact bank... lawyer pon aku bole kasi... aku mau korang berjaya... ye la... dah bayar kursus riban2... takkan nak lebur mcm tu je... aku akan pastikan korang berjaya beli sekurang2nya 1 buah dlm masa 2 bulan.... kalo dapat lebih.. lagi bagus.... kita sama2 buat duit dr property...

Kepada sesiapa yg aku suruh buat sesuatu dlm masa terdekat ni... sila buat... utk kebaikan korang jugak... ada sebab kenapa aku suruh buat mcm tu... supaya korang dpt bergerak pantas selepas ni... dan sesiapa yg dah buat apa yg aku suruh tu... bagus... nnti korang akan tau kenapa aku sarankan korang buat... aku tak mau korang buat silap seperti yg aku dah pernah buat sebelum ni...

Sebenarnya byk lagi perkara2 dan proses2 yg korang perlu tahu dlm property ni... dan korang akan belajar bila korang hadapinya nnti... ingat.. jgn segan2 tanya aku... aku tak dapat jelaskan semua kat sini... aku perlukan feedback dari korang... aku pon masih dalam proses pembelajaran jugak... so.. kita sama2 kongsi apa yg kita pernah dan akan hadapi nnti... itu pentingnya kerja berkumpulan....

dan kepada kawan2 yg tak dapat ikuti program ni... aku juga ucapkan selamat berjaya... korang juga boleh berjaya kalo korang serius dan bersemangat tinggi... seperti yg aku cakap pd korang berulang kali... program ni lebih kepada mindset.. dan pemangkin utk bergerak pantas.... dan juga termasuk teknik2 dlm bidang property... yg aku sendiri tak dapat nak explain pada korang... apa yg aku pernah expalin pada korang tu adalah sebahagian kecil atau perkara2 asas...
mgkn dalam masa 2~3 bulan ni.. aku tk dapat nak beri support pd korang sbb aku perlu fokus pada member2 aku yg sertai program ni... harap korang faham...

ok la... itu saja buat kali ini... buat kawan2 yg masih lagi berfikir utk sertai atau tidak... rasanya masih sempat utk buat keputusan... seperti yg aku pernah tulias sebelum ni... " kalo tak tau mcm mana nak invest... investlah pada diri sendiri dahulu"...

sekian..

Wassalam...

0 comments:

Post a Comment