Info : Penyewa

Thursday, April 7, 2011

Assalamualaikum...

Malam tadi aku berjumpa dengan partner aku.. Wanej8.. dan juga seorang partner baru... untuk membincangkan progres projek yang kitaorang planning sebelum ni....

kat mana tempat yang ada ujipandu kete ni??


Kata sepakat telah dipersetujui oleh trio kami.. ( bukan Trio yg hangat skrg tu)... dan sekarang dalam proses membina satu site internet khas untuk projek itu... tunggu je la...

Buat masa sekarang.. sesiapa yang berminat untuk mengetahui khidmat dan pakej kami... korang bole hubungi :
bro budin - 019-3099990 atau
bro wan - 012-3423628...
Korang juga boleh emel pada aku.. shahbudin@shahbudin.com
Seorang lagi partner kami.. akan diperkenalkan tak lama lagi... dlm proses orentasi...

Ok... cukup utk promosi...

Kita cerita pulak pasal penyewa...sebab banyak jugak soalan yang aku dapat berkenaan dengan kerenah penyewa... dan soalan yang paling glamer.. " macam mana nak tahu bakal penyewa tu jenis yang bayar on time?"... payah nak jawab tu.... dan soalan yang tak kurang glamer jugak " penyewa yg mana lagi bagus.. pompuan bujang... lelaki bujang atau family?".... kalo AE jawab... rasanya mungkin pompuan bujang... hahaha..

Untuk soalan2 mcm ni... memang aku sendiri tiada jawapan.... tapi korang boleh rujuk buku2 berkenaan hartanah... ada juga yang menceritakan bagaimana untuk mendapatkan penyewa yg bagus... atau pon sekurang2nya... dapat menapis sedikit bakal penyewa yang brmasalah....

So.. rajin2 la membaca.... haha.... dan perkara ni adalah merupakan antara risiko2 dalam pelaburan hartanah yang korang kene hadapi.... yang penting korang kene tabah.... jangan sebab penyewa bermasalah... korang nak jual rumah tu.. dengan alasan.. susah nak uruskan penyewa.... hahaha... sebab ada antara rumah yang aku deal... owner nak jual sebab penyewa tak bayar sewa rumah... huhu...

ok.. cukup untuk mengelakkan blog ni bersawang....

jumpa lagi di lain entri..

wassalam..

brobudin: Malam tadi masa meeting kat Bangsar.. ada sebijik VW Scirocco kaler hijau pisang... kluar awek lingkungan 20-an dr sebelah penumpang.... tunggu pemandu plk kluar... tgk2... yang kluar lelaki dlm lingkungan 50-an... duduk menom berhampiran kami.... anak dgn ayah kot..... huhu.. yg aku nak ceritakan sebenarnya.. aku teruja dgn VW tu.... huhu...

8 comments:

wan_ej8 said...

adushhh...xtahan tgk katak hijau ni bro...tergugat iman..hehe

ala yg tu ayah die la bro..tgk muke pun dah nmpk same je bro..hahaha..

mmg best la lepak kat bangsar ni..mcm2 kete yg menguja kan...cayne s la , impreza la , katak hijau la, aston martin db8 pun ade..huhu

isa hashim said...

kalo dak pompuan tu pakai biasa2 je, sure anak die..tapi kalo melaram sakan..kena pikir balik tu status mereka...hehehe

aku dah email bro budin tanya pasal khidmat n pakej trio ni...hehhe

Erwan Nur Ali said...

ko punya promosi x jelas bro,bagitau laa khidmat aperr...hehehe..sowi laa aku pun dah lama x jumpa ko...sibuk memanjang...

Spezzy Shah said...

Erwan.. memang aku saja tak jelas kan kat sini...

Kene set appointment .. baru bole cerita jelas..

abang ensem said...

Aikkkk... macamana ko boleh tau penyewa impian aku ni?? hehehe

Erwan Nur Ali said...

aku pun nanti ingat nak jumpa ko...nak amik UT ngan ko n err orang cam aku bleh ke amik khidmat ko..?

Spezzy Shah said...

AE: dari pandangan keratan sisi... aku dapat baca penyewa impian ko...

Erwan: Org2 macam ko tak bole amik khidmat kitaorang... korang dah bole buat sendiri...

Erwan Nur Ali said...

aiikkk..Unit Trust pun x bleh..hamperrrrr....:-(

Post a Comment