Progres : Sewa.. Sewa.. Sewa

Thursday, May 26, 2011

Assalamualaikum....

Blog ni agak nak bersawang la pulak.... Maklum la.. minggu lepas dan minggu ni banyak keje dan ada program kene ikut....

Hujung minggu lepas..hari sabtu.. aku join seminar hartanah kat Shah Alam... dari pagi sampai ke petang... Malamnya pulak layan BPL.. huhu.. melihat last game utk BPL.. huhu.....
Ahadnya.. pagi2 aku dah ke Shah Alam... penyewa nak masuk... aku kene tukar tombol2 pintu yang rosak... dan tukar mangga grill... yang lama cuma tinggal 1 je anak kunci nya... lagi pon bahaya kalo tak tukar... risau penyewa sebelum ni ada simpan pendua....

Dah le yang masuk ni anak dara sunti... 2 orang... student buat praktikal kat kilang berdekatan rumah tu.... tu pasal kene tukar mangga dan tombol2 pintu..... Kali ni Kolej yang akan bayar terus pada aku.... kontrak selama 1 tahun je.. bole tahan lama jugak budak ni praktikal.... elok la jugak 1 tahun... nanti diorg keluar.. bole aku naikkan lagi kadar sewa.. ikut pasaran masa tu....

Isnin dan selasa lepas pulak aku ikut program tempat keje aku... "teambuilding".. kat PD.... dan biasa la..  kene buat aktiviti2 separa lasak kat sana...

Kat sini la aku menginap masa "teambuilding" tu...


Malam tadi pulak aku pegi melawat unit aku kat Tmn medan.... sebab cukup bulan ni penyewa nak keluar.. so kene tengok apa2 kerosakan yang perlu aku betulkan untuk penyewa baru masuk.. dan nampaknya.. awek2 yang menyewa unit tu memang menjaga rumah tu dengan elok... rumah bersih... so.. kurang le keje aku untuk penyewa baru nanti...

Dan untuk penyewa baru ni.. aku gunakan khidmat ejen... pertama kali aku guna khidmat ejen... yang menariknya.. diorg dapatkan sewa hampir 12% ROI... emm... kita tengok mcm mana khidmat diorang...

Dalam minggu ni aku kene siapkan unit aku kat Sek 16 Shah Alam... sebab aku target nak sewakan start bulan Jun ni... harap sempat la aku siapkan... huhu...

Dan atas pendapat kawan2 aku... diorang suruh aku buat ruangan iklan kat blog ni.... untuk iklankan property2 diorang katanya... huhu... sama ada untuk dijual atau disewa.... emmm... apa pendapat korang pulak ???

Ok la.. cukup untuk kali ni....

Wassalam..

brobudin: sila hubungi kami utk permulaan pelaburan hartanah anda..!!

5 comments:

wan_ej8 said...

tula bro..ramai follower bro ternanti2 thread baru dari bro ni..lbh2 lagi thread yg berilmu...huhu

kuasahartanah solution:Kami akan membantu para investor melayu yg ingin berjinak dlm bidang hartanah..

abang ensem said...

Caya la orang kaya..

fiz said...

OKB ni

jingut said...

budin,aku n amir berminat. mcm mana nak start?ke leh pi gombak dulu sambil t.t ko explain

Spezzy Shah said...

bole calling2 aku... kita menom2.. nanti aku explain...

Post a Comment