Maksimakan diri anda...

Friday, January 6, 2012

Assalamualaikum...

Malam tadi kau berjumpa dengan kawan sekolah aku... Merupakan seorang Jurujual kereta... Memang nampak kemas bergaya walaupon dah hampir pukul 10 malam...

Berborak2 pasal kerjaya dia sebagai jurujual kereta.... memandangkan aku ni memang tak tahu pasal bisnes kereta ni... aku dengar cerita dia...



Memang sangat menarik.... baru aku tahu... memang mudah buat duit melalui bisnes kereta ni... jika betul jalannya la.... Dia cerita serba sedikit selok belok bagaimana memanipulasi bisnes kereta ni dengan situasi kita sekarang.... patut la.. aku tengok member2 aku yg jadi jurujual kereta ni sume mewah2.... huhuhu...

Dan dia cerita jugak.. dia juga buat pelaburan hartanah.. sebagai aset katanya.... bagus2...

Apa yang nak disampaikan kat sini ialah... bagaimana kita harus fokus dan memaksimakan pendapatan kita dalam bidang yang kita ceburi... bukan sekadar main2 je...

Contohnya.. bagaimana korang boleh buat duit dlam bidang hartanah.... bagaimana member aku tu bole hidup senang bekerja sebagai jurujual kereta.... bagaimana seorang guru bole menjana pendapatan lebih dengan memaksimakan profession dia sebagai guru.... bagaimana ejen takaful berupaya mendapat income 5 angka sebulan....dan macam-macam lagi....

Apa yang penting ialah.. apa langkah kita ambil untuk memajukan ilmu yang kita ada... bukan setakat tunggu orang lain tunjukkan.... laburkan sedikit modal untuk diri sendiri...

Ok la.. itu je idea yang ada hari ni...

Wassalam..

brobudin : dah start demam... huhu...

0 comments:

Post a Comment