Jalan2 tengok rumah...

Monday, June 21, 2010

Assalamualaikum...

Berlalunya cuti 2 hari.... agak penat jugak... maklum la.... adik ipar bertunang kt rumah... nak kene kemas2 rumah le.... huhu..

sebenarnya byk perkara yg kene buat hari Sabtu lepas... tapi sume aku kene kansel kan... ye la kan... takkan nak tinggalkan majlis kt umah pulak... cari duit mmg la carik duit... tapi keluarga mesti diutamakan..

Pada hari yg sama sepatutnya... aku kene hadir kursus wajib takaful... tapi aku dah mintak ke tarikh lain.... yg ke2.. ada talk motivasi dr upline Unit Trust aku.... pon aku tk pegi,... yg ke 3.. ada permintaan dr Freemen utk jadi crew talk diorg kt PJ... pon aku tk dpt pegi... letih sgt lepas majlis tu....

Yg sempatnya cuma aku dpt view rumah kt Sunway... tu pon sebab appointment tu pkl 6 ptg... aku rempit je sebab bateri kete aku kong.... dan nak dijadikan cerita... minyak motor pulak abis lepas Tol NPE kt Kg Lindungan tu.... huhu.. betolak aku dekat 500meter... nasib baik ada sorang mamat motor baik hati tolong tolak...

Sampai je kt lokasi... owner rumah dah tunggu... rupanya ejen tu arrange utk jumpa terus dgn tuan rumah... ye le.. sebelum aku datang tu... dan ada sorang amoi Cina tgk... takpe la... aku tgk rumah tu... parking dpt sorang satu... rumah mmg cantik... luas jugak... kata tuan rumah 892sqft... tapi aku rasa tak sampai... dlm 850sqft je... SnP pulak owner tu tak bawak.... siap tgk rumah tu... aku dgn ejen tu pon turun bawah... takmo la ganggu tenant tu hari2 cuti mcm ni...

aku lepak dgn ejen tu kt parking je... borak2... kira bagus jugak la... ejen ni... nak tolong aku dptkan harga rendah... sebab aku explain kt dia yg aku ni investor... dan aku pon cakap semua yg aku nak.... dia kata no problem... ntah la... mgkn saja dia nak jaga hati aku kot... tp... dia pon tension jugak... sebab baru masa tu yg owner kasi tau yg rumah tu Bumi lot... huhu... takpe la... aku tunggu je berita dr ejen ni...

hari sabtu pulak.. awal2 lagi aku dh pegi cari kedai spare part... mau beli bateri... haha... sebab petangnya aku ada appointment dgn owner rumah kt Setapak... nak view rumah dia... aku pon pelik la.. knp la diorg ni nak jual rumah... nak guna duit?... ala.. rumah tu pon mmg dah bole buat duit tanpa jual.... penyewa pon dah ada bayar bulan2.... isk22....

Kali ni aku deal dgn owner berbangsa Singh... rumah aku tgk ok la.. stended rumah low cost... tapi rumah ni view cantik... tingkat tinggi.. view bandar KL tu.. ada balkoni.... angin bukan main kuat... rumah pon dijaga elok oleh penyewa dia...

Harga yg owner kasik pon agak menarik... cuma bila aku cerita pasal loan... dia tk setuju... huhu.. apa da..... dia kata takut ada problem masa depan... isk2... tak best betul.. takpe... kita carik yg lain... hahhaa...

Lepas tgk rumah tu... Aku sekeluarga pegi ke pizza.... Qila nak blanje makan Pizza... sempena Hari Bapa.. tq my love.... I love u so much... huhu...

Ok la... itu je utk kali ni... nak survey rumah lagi... huhu...


Ni gambar rumah kt Setapak... gambar rumah kt Sunway lupa nak amik...



Lorong rumah yg agak luas....



Permandangan dari balkoni...



Qila dan Eby masa kt Pizza Hut...

0 comments:

Post a Comment