Sana.. sini....

Monday, June 28, 2010

Assalamualaikum....

Badan rasa letih hari ni.... hujung minggu lepas agak byk kerja yg aku buat... dan ada bernda yg aku tak sempat buat.... cadangnya hari Sabtu pagi nk pegi kompleks mutiara kt Jln ipoh.... tapi mertua aku mintak tolong aku buatkan piping utk penapis air baru dia.... dia beli Bio Aura... layankan aje....

Siap buat piping pon dah nak dekat pukul 11... pkl 2 pulak aku ada kelas Unit Trust kt Bukit Tinggi Klang... huu.. jauh jugak woo.... aku turun dr rumah pkl 1.. smpi sana dah nak dekat pkl 3... sangkut jammed 2~3 tempat.... disamping pegi kelas tu... aku bawakkan skali spare part kete... ada buyer yg nak amik kt sana... bole la duit sikit...

Kelas yg aku pegi ni... ada 8 modul... ni modul yg ke-2.. sebab yg pertama aku tak dpt pegi... kelas kali ni berkisar tentang mindset... aku mmg suka kelas2 mcm ni.... tak ramai yg datang... dlm 5 org peserta je... dan tetiba pulak cikgunya suruh setiap org present plan memasing dlm Unit Trust.... yg dtg sessi lepas ok la.. sebab mmg dah diberitahu... yg aku baru join ni... main belasah je la present... sebenarnya... cikgu tu cuma nak tgk cara kitaorg bercakap kt depan... huhuhu... mcm2 gelagat yg timbul....

Balik dr kelas tu... aku singgah Shah Alam... rumah bujang aku dulu... memandangkan nak singgah semayang maghrib.... nasib baik member2 aku ada.... bole la tumpang solat .... lepas solat ada yg bukak mulut tanya pasal takaful... aku pon layan la... dapat la closed deal sorang.... ada sorang lagi yg mcm berminat... takpe... net time aku dtg aku cerita kt dia lagi.... untuk Unit Trust pulak... mmg le diorg berminat... tapi sume tak layak utk keluarkan EPF... huhuu....

Dismaping tu.. aku cerita jugak pasal property.... huhu... mmg bersemnagat diorg dgr cerita property ni... haha... sedar tak sedar dh nak dekat pkl 10mlm... aku pon cakap.. nnti kalo nak tahu pasal property... dtg la kelas pertama aku...

Aku smpi rumah pkl 11mlm... badan dah lesu.... layan bola jap... then tido....

Hari ahad pulak... bagun pagi2 je... tgk Qila demam lagi... so tade la apa2 kerja aku buat.. sbb plan nak kluar bawak Qila dn Eby jalan2.... memandangkan Qila blom sihat.. so duduk rumah je dulu... dan ada pulak call nak view rumah kt Flora... sebab hujung bulan ni penyewa aku tu nak kluar... aku suruh je dia terus pegi ke rumah tu... sbb penyewa aku tu masih ada lagi... bole tgk2 rumah... kalo jadi sewa bole deal nnti... dlm pkl 12.. dia call.. yg jadi nak sewa.. masuk mggu depan lepas rumah dah kosong...

Dlm pkl 3.. aku kene pegi Puchong pulak... Qila dah janji dgn seller Elken Water Filter... nak amik barang pkl 4... nasib baik Qila dah nampak sihat... terus je le kitaorg pegi sana... Qila beli Elken Bio Pure ken2... huhuhu... nmpknya... keje buat piping lagi la aku... tapi aku suka water filter ni sebab dia ada air panas dan air normal... so.. tak payah nak masak2 air lagi dah...

Lepas amik barang tu... kitaorg terus menuju ke 1Utama... saja jalan2 situ pulak... lagi pon mmg nak beli barang2 yg mertua aku pesan.... bole tahan ramai org.... pusing punya pusing... barang yg mertua aku pesan habis pulak.... kitaorg pon balik... dan singgah pulak kt Giant Bt caves.. nak beli barang2 utk pasang water filter dan branag yg dah abis kt Jusco 1Utama tadi...

Tgh tunggu Qila bayar barang... aku tgk2 ruangan jual kereta... aku pegi bhgn Honda... hahhaa... test2 duduk dlm Honda Stream baru tu.. model RSZ... best jugak... harga on the road rm158k... huhu... baik aku beli rumah... bole dpt untung... beli menatang ni... harga jatuh.... lagi pon.. aku tk perlu pon beli MPV lagi... nnti2 je la... bila ada duit terlebih nnti... tu pon kalo ada....

Smpi rumah dlam pkl 8 mlm... lepas semayang .. aku terus pasang Elken tu... nasib baik senang je pasangnya... dlm pkl 10.. world cup start.. dah bole merasa air elken tu.... huhuhu.... team pilihan aku blom main lagi... hahaha....

LEpas habis bola... terus tido... dah letih... huhuu.....

cukup utk kali ni...

Wassalam...


Lepas kelas Unit Trust....

0 comments:

Post a Comment