OD - ASB Individu Dimansuhkan ????

Thursday, June 24, 2010

Dipetik dr geng overdraft dlm FB...

Tidak pasti sejauh mana kesahihannya.....


"berita buruk!!!!

aku dah cek di RHB bank dan aku sendiri dah tgk surat dari PNB bertarikh 22/6/2010 yang di emailkan ke officer RHB tu...

start 1 julai 2010 OD individu tidak ada lagi..boleh aplly tp individu tu ada syarikat TUNGGAL bukan kongsi..

so saper2 nak buat baik cepat,sama ada diorg terima atau tidak kena push officer tu..
kat tempat aku dah 'tutup kedai' tak nak buat..aku ingat sebelah KL boleh cuba

aku ada tanya juga klu buat daftar niaga SSM boleh aplly ker? officer tu kata plak dia tak buat OD tuk syarikat klu individu dia buat.

so siapakah yg boleh buat OD tuk syarikat dia tak pasti rasanya semua OD melalui Individu sebelum nie..so dia akan dapatkan maklumat lanjut dari HQ RHB pasal polisi baru nie..

so camner nak mintak PNB bubar balik benda nie..sama2lah kita tulis surat ramai2
katakan kita tidak setuju SIJIL ASB di sekat sehingga tidak boleh buat OD
klu aku sorang yg buat memang tak jalan so..kengkawan marilah ramai2 kita buat surat dan buatlah ayat camner pun janji fokus utama kita tidak setuju

Amanah Saham Nasional Berhad
Kaunter Utama Kuala Lumpur
Tingkat 1 Balai PNB
201 A Jalan Tun Razak
50400 Kuala Lumpur

Phone: 03-2050 5500
Fax: 03-21618852

1 comments:

semang said...

salam bro... mmgg betull.... saya ada cuba buat odasb dgn rhb ari rabu lepas... officer rhb tu ada tunjuk memo yg individual dan sdn. bhd. dah takleh. yg boleh company sole proprietor jer....huhu...

tapi lepas tau keadaan kat rhb terus sy lari cimb...hantar dan terus dpt approval...esoknya terus sign LO....sib baik bleh lagi kat CIMB.... :)

Post a Comment