Market value !!!

Tuesday, June 1, 2010

Assalamualaikum...

Malam tadi aku pegi jumpa owner rumah yg nak jual kt Damansara..... jumpa kt sentul je.. nasib baik dia tinggal dekat dgn area rumah aku jugak.... saja2... nak tgk SnP rumah tu... pastu nego2 le kalo bole....

Rupanya owner tu tentera.. dah nak pencen... dan nak balik kampung kat Johor lepas bersara nnti... tu pasal dia nak jual rumah kt Damansara tu...

Borak2 punya borak... aku pon tanya la pasal market value rumah tu.... dia cakap... dia pon kurang pasti... tapi dia kata ada yg jual mencecah rm140k.... biar betul... tapi.. semalam sebelum aku pg jumpa dia tu.. memang aku ada study skit2 pasal area tu... dan tgk iklan2 lain... mmg harga jualan area tu rm120k ke atas.... mcm tak percaya je... rumah low cost bole pegi smpi mcm tu harganya... aku pon mintak copy SnP... nak tanya bank hari ni.... kalo betul value setinggi tu pon.. tak bole masuk tinggi2 sgt... nnti tak bole cover installment.... sewa situ dlm rm500 ~ rm700...
Takpe la... kita tunggu je value dr bank....

Malam ni plk ... aku nak tgk landed property... malam td tak jadi sebab owner lambat balik... semalam kebetulan aku pegi bank... dn aku sempat tanya anggaran vaalue rumah teres tu.... officer tu cakap... bole pegi atas rm200k... emm.. mcm menarik je... apa2 hal.. aku mau tgk rumah dulu.... kalo beli rumah ni pon... mmg aku kene kluar duit skit... dan sewa mgkn tak bole cover installment... takpe la... aku berminat sebab kawasan tu mmg berpotensi tinggi pada masa depan...

Cuma yg agak merisaukan aku... pasal loan aje... huhu.. ye la.. gaji aku kecik... mana bole buat loan byk2...hahaha.... btw.. smlm aku dah tanya dgn officer bank... aku cakap la.. pasal support document yg aku ada.... dan.. dia kata... masih bole dapat loan.... harap2 betul la kata2 dia....
Dapat MOF 80% pon aku sebat je....

Ok la... cukup utk kali ini... pesanan pada kawan2... jgn putus asa mencari rumah yg sesuai dibeli... teruskan usaha.. nnti mesti jumpa.... kalo tk untung banyak... untung kecik pon kira OK... jgn tamak nk untung byk2.... huhu...

wassalam...

0 comments:

Post a Comment