Rumah Kos Rendah...

Tuesday, July 13, 2010

Assalamualaikum....

Jumpa lagi kali ni.... minggu ni agak sibuk jugak la... sebab semester baru dah bukak.. so.. berduyun2 la student berlegar2 mencari kelas.... huhuhu....

Nak cerita pasal hujung minggu lepas.... hari sabtu Qila dpt jemputan dr Mak saudaranya di Pudu... katanya ada hal... ada kumpul2 kt rumah dia... aku agak mesti ada talk pasal MLM atau seumpamanya...

Nak tak nak.. aku layan je la.. hantar qila pegi... sampai je.. aku tak masuk rumah... aku lepak kat kedai abg ipar aku... Qila je yg naik ....

Lepas 1 jam.. baru aku naik... betul sangkaan aku... mmg talk MLM... Score A... hmm... muda lagi tgk budak yg kasi talk tu... dan katanya... kereta Accord baru yg aku tgk kt parking masa sampai tu.. dia yg punya... mmg dia berjaya la buat Score A tu... tahniah pada dia...

pkl 5.. aku ajak Qila balik.. ada hal lain nak buat... talk tu tak abis pon lagi... huhuhu... aku bukan tak suka MLM.. tapi aku rasa aku ni tak sesuai utk MLM... dulu2 mcm2 dah aku join... cukup la....

Hari Ahadnya pulak... aku merempit pegi view rumah.... 1st.. aku pegi view kt area Bt. Caves... low cost jugak... huhuh... jumpa dgn owner... penyewa pon ada kt rumah... rumah nmpk ok je... tingkat 3... masa aku tanya dlm tepon.. owner kata sewa rm450... tp bila tanya depan penyewa tu.. dia kata rm370... huhu... area tu kadar sewa sekitar rm400... harga jual ok la... cuma bila aku mintak SnP.. dia kata tak jumpa... tgh cari lagi... uhu... takpe la.. aku cakap dah jumpa nnti bole emelkan je...

lepas tu aku merempit ke Selayang pulak... rumah ni aku dah tanya bank.. value dlm rm65k... harga bukak rumah ni mmg best.... cuma rumah ni tingkat atas sekali.. tingkat 4... ada penyewa rm350... rumah mmg cantik... unit tepi skali... kawasan pon ok... tepi petronas.. bus stop pon dekat... kedai2 pon dekat jugak... area pasar borong je...

Ni aku deal dgn ejen... aku suruh ejen tu fax kan Snp rumah tu... nak tgk detail dulu... huhu.. lepas tu balik rumah.... cadangnya... petang tu nak pegi Flora.. nak pasang tombol pintu... tapi penyewa pulak keje... wife dia je ada... risau aku nak pegi... nak ajak Qila... Qila pulak kluar dgn kakak dia..... so.. tangguh minggu seterusnya...

Dan semalam.. aku ada YM dgn Nizam... dia cerita pasal hal pemilikan rumah kos rendah... katanya lawyer ada kasi tau pasal prosidur yg dikuatkuasa utk pembelian rumah kos rendah... aku tak pasti lagi detailnya...

Nnti aku try cari maklumat pasal hal ni... mmg tak best kalo benda ni betul... uhuhu...

ok la... cukup utk kali ni....

Wassalam..

2 comments:

Anonymous said...

salam..
nak tanya..sy juga ada beli umah kos rendah thru auction kat selangor..betul ke kalau dah ada satu umah low cost, xleh nak beli umah yang lain?
tq

izz

tuanbri said...

memang syarat memilik rumah kos rendah begitu.

Post a Comment