Loan.. Low cost.. Kelas... projek baru...

Friday, July 30, 2010

Assalamualaikum..

Maaf.. skrg ni agak jarang aku menaip cerita2 baru... agak sibuk sikit... nak menaip ni nak kene ada feeling.. baru bole taip panjang2...

Dalam minggu ni tade la byk sangat progress yg aku buat... cuma nak settlekan pasal booking dgn ejen hartanah pasal rumah member aku kt Selayang tu... ye la.. duit booking baru semalam aku kasi pada ejen tu... dan aku kasi 1 set dokumen member aku tu utk apply loan kat bank kawan ejen tu.. RHB kot... aku mintak dia masuk maksimum value... aku cakap la yg aku dah check value dgn bank lain... bole up sampai 60k~65k...
Dia kata.".. oo ye ke.. tp kenapa owner nak jual murah je?".. aku biar je dia jawab soklan tu sendiri... yg penting dah booking dgn harga yg aku mintak... huhuhu...

Yg lain pulak... Officer dr Public Bank datang opis aku hari rabu lepas. aku submit 2 loan utk aku dgn Qila... utk aku.. aku masuk utk rumah kt Shah Alam... dan utk Qila aku submit utk rumah kt K.L... aku suruh officer tu masuk utk maksimum jugak..
AKu mintak rm120k utk rumah Shah Alam... dan 90k utk rumah kt KL... dan aku selitkan jugak kawan aku punya utk rumah kt Selayang.... Senyum je officer tu dpt 3 kes.. tak sia2 dtg opis aku...

dalam minggu ni jugak... aku pegi settlekan semua bil2 maintenance rumah2 aku... huhuhu... letih jugak memusing.... pastu pegi settlekan cukai2 yg patut... lega skit dah settle sume ni....

Skrg ni jugak aku tgh tunggu disburstment dr bank.. utk rumah Qila kt Dsara Damai... mmg lambat betol kes ni... sabo je la... gara2 tersilap amik lawyer.... mmg serik...
Skrg ni.. apa2 kes.. aku akan kasi pada lawyer yg aku biasa hantar je... keje pon cepat.....

Hujung minggu ni aku plan nak balik kampung kt Pahang... sebelum Ramadhan menjelma... dan plan nak mencekik durian kt dusun... huhuh.. ntah la jadi ke idak.. byk keje2 tertangguh lagi ni nak buat...

2 hari lepas... member Opis aku ada ceritakan pasal perihal pemilikan rumah kos rendah... dia dapat info dr pegawai di SUK... mmg ada beberapa syarat utk pemilikan ni... terima kasih Pok Am sebab sudi kongsi info... nnti aku tanyakan member2 aku mcm mana cara nak manipulate masalah ni... setiap masalah mesti ada penyelesaiannya... sesiapa yg rasa nak tahu pasal perihal ni.. nnti kita bole menom2 sambil borak2... akan aku sampaikan apa yg aku dpt dr Pok Am... atau Pok Am bole turun sekali... hehehe.... sekali sekala.. turun la Pok Am.. jgn segan2...

Untuk Wan dan Nizam... pasal projek baru tu... nnti kita plan betul2.. duduk semeja.. baru bole cerita dgn clear... kita kaji dulu pro n kontra nya....

Dan untuk yg bertanyakan pasal kelas coaching tu.. huhuhu.. bersabar dulu... aku tgh fikirkan cara yg lebih efektif lagi... memandangkan jadual aku yg agak padat skrg ni... agak payah nak buat kelas coaching yg mcm aku cakap hari tu... tapi aku tgh fikirkan cara lain.... bersabar ye...

Ok la.. itu je utk kali ni.... lain kali sambung lagi....

Wassalam..

ok la.. cukup dulu untuk kali ni...

0 comments:

Post a Comment