Subsale... Subsale... Beli.. Beli..

Monday, July 26, 2010

Assalamualaikum..

Maaf dah lama tak menaip... agak sibuk 2 minggu lepas.... pagi ni aku rajin2kan diri aku untuk menaip... walaupon aku tatau nak taip apa... huhu...

Kali ni yg ada dalam kepala otak aku ialah cerita pasal progress aku hujung minggu lepas...

Petang Jumaat lepas.. ada la sempat aku menapis 3~4 listing rumah yg aku rasa berpotensi... setelah diambilkira beberapa aspek... cuma 2 appointment je yg aku buat... 1 rumah kt KL dan 1 lagi kt Shah Alam.. jauh tu... diluar kawasan jajahan tu... huhu.. takpe... disebabkan deal yg agak menarik.. aku redah juga... huhu..

Hari Sabtu... dalam pukul 10pg... owner rumah kt KL tu call aku... diorg dalam perjalanan ke rumah tu... aku pon set la pkl 11pg... Tepat pukul 11.. aku sampai ke flat tu... aku rempit je dgn vespa aku... Owner tu dtg dgn suami dan anak dia...

Aku tgk kawasan tu baru jugak... tapi pelik kenapa rumah tu pattern lama... rupa2nya rumah tu baru siap thn 2008... terbengkalai lama... tu pasal bangunan fesyen lama...
Cuma lokasinya mmg sgt menarik minat aku... sume kemudahan dekat.... kadar sewa pon menarik... owner pun setuju utk amik deposit rendah...
Ni gambar permandangan dr rumah tu...
Photobucket

Photobucket

Photobucket

Petangnya pulak aku henjut ke Shah Alam... terima kasih pada wanej8 sebab sudi turun padang dgn aku kali ni.... Tahniah juga pada dia sebab sebelah paginya dia dapat deal yg bagus kt Shah Alam jugak.... Rumah yg aku view tu kosong.. tade org duduk... owner baru je bersihkan dan cat baru... nmpak cantik la... mmg aku ebrkenan sangat.. cuma harga yg diorg kasi tu harga mati... tapi kalo ikutkan perkiraan awal.. mmg lulus la ciri2 yg aku nak... moga2.. berjaya la kali ni... mau try angkut kedua2 unit ni..
Ni pulak gambar unit kt Shah Alam tu..
Photobucket

WanEj8 = Model rumah subsale... hahaha
Photobucket

Photobucket

Photobucket

Hari ahad pulak.. aku tak kemana2... duduk rumah je... keluarga wife aku berkumpul... ok la.. dapatla aku berehat sikit...

Tapi tgh fikir jugak pasal deal utk kawan aku.. unit kt Selayang dgn Dsara... huhu.. tak settle lagi hal negotiation... hadus... kene cargas ni... member2 lain pon tgh tunggu giliran jugak... tapi aku nak settle kan deal utk member aku ni dulu...

Ok la.. kepala tgh serabut bile kenangkan pasal deal2 ni.... aku nak prepare dokumen2 dulu... serabut... serabut...

Wassalam...

2 comments:

zarull said...

salam broo....gambar atas tu area mana...cam best jer heheh kasi share lah

Spezzy Shah said...

Oo.. itu gambar kat Jln Genting Kelang...

Post a Comment