RHB Offer... up to -1.9

Monday, September 6, 2010

Assalamualaikum...

Minggu lepas aku rajinkan diri aku untuk pegi Bank Negara utk cek aku punya rekod bayaran.. CCRIS... Alhamdulillah.. nampaknya rekod pembayaran cemerlang... dan dapat jugak tengok loan2 application yg aku buat dalam 1 tahun lepas... hmm... sume ada kt situ... sehingga loan Public Bank utk rumah shah alam yg lulus 3 minggu lepas...

pada korang2 yg dah byk utang tu... kalo ada masa pegi la print CCris korang kt bank negara tu.. bole tengok rekod korang... mana la tau ada sangkut mana2 ke... ye la.. bank ni setakat sangkut sebulan diorang tak call pon... tapi nnti dalam CCRIS tetap tunjuk jugak yang sangkut tu....

Minggu lepas jugak aku nak try submit 1 loan utk rumah kt Shah Alam jugak... aku try RHB...sebab aku tak pernah try RHB lagi sebelum ni.... huhu.. aku pegi dengan dokumen yg bole tahan tebalnya... huhuhu... jumpa officer dan tanya pasal rate yg RHB offer... hmmm.. dia kata utk promosi musin raya ni.. diorg bole kasi up to -1.9 utk property over Rm100k... macam best je... tapi tempoh bayaran maksimum umur hingga 65thn je.. tak bole pegi hingga 70thn... takpe la...

Mula2 officer tu kira komitmen aku.. dia kata dah tinggi.. hmm.. aku pon tunjuk la dokumen sokongan... dia kata dia tak bole kira pendapatan sampingan aku tu... huhu... aku pon cakap la.. bank lain terima aje... dan aku cakap la nak pegi submit kat branch RHB lain.. dia kata nanti dulu.. dia nak rujuk kat boss dia... hmmm.. tapi boss dia tade masa tu... so dia akan call aku nnti.... aku pon cakap .. OK..
Esok pagi nya dia call dan cakap yg dokumen sokongan aku tu bole diterima.. huhu.. so dia akan proceed utk apply....

So.. pada kawan2... yg dah tak lepas kt bank2 yg korang suka... bole la beralih ke RHB... huhuu...

Sekian...

0 comments:

Post a Comment