Cukai Taksiran

Thursday, August 11, 2011

Assalamualaikum....

Baru2 ni aku jumpa dengan kawan sekampung aku... dulu pernah dia tanya berkenaan hartanah ... tapi selepas tu diam menyepi.... tapi kali ni memandangkan cuma aku dengan dia... dia poan cakap yang dia memang berminat tapi segan jika bertanya kalau dalam keadaan ada orang lain.... huhu.. takpe la... sekurang2nya.. dia cerita perkara sebenar dan masih berminat dalam hartanah ni...

Perkara yang paling dirisaukannya ialah... " Macam mana kalau tak ada penyewa??.." "Kene keluar duit sendiri la bayar tiap2 bulan nanti.."... Nampaknya memang perkara ni adalah salah satu perkara yang popular bagi yang baru berjinak2 dalam hartanah... Seperti jugak aku masa mula2 dulu....

Aku pon terangkan berkenaan sewaan... dan cara2 nak tambah keyakinan berkenaan masalah " tiada penyewa".... Aku suruh dia lakukan beberapa perkara untuk tambah keyakinan dia... kasi tempoh sehingga Raya nanti... kita tunggu.. apa keputusannya nanti....

Sedia utk difailkan..


Baru2 ni juga.. aku pergi membayar cukai taksiran untuk unit2 aku... Kene la aku ke kaunter MBSA dan MBPJ untuk selesaikan.... bukannya tak bole bayar secara online atau bayar kat pejabat pos je.... tapi sebenarnya aku nak buat pindah milik untuk unit2 yang baru handover... huhu... Apa yang perlu bawa ialah.. salinan SnP atau Geran... Cuma yang berbeza.. kat MBPJ... kene settlekan bil dahulu... dan baru bole buat pindah milik... tetapi kat MBSA.. pindah milik terus dibuat on the spot... dan selepas itu baru settlekan bil tu...
emm... takpe la.. yang penting kerja aku selesai untuk 2 Majlis tu... Yang belum settle ialah unit dibawah DBKL... huhu...

Ok la... itu je cerita kali ni...

Wassalam..

brobudin : Nak cari parking kete kt area Menara MBPJ tu adalah sangat tidak best.... huhu...

3 comments:

wan_ej8 said...

wow byknye pintu yg kene bayar cukai..mahsyukkk..huhu

aiaiai said...

12 bijon tuh

isa hashim said...

banyak umah nye,heheheh

Post a Comment