Kembali...

Tuesday, August 9, 2011

Assalamualaikum...

Huhu... lama sungguh tak update blog... dah naik bersawang dah... sunyi sepi je... jadi pagi2 ni aku rajinkan jugak menaip entri ni untuk buang sikit2 sawang yg dah ada.. huhu... walaupon sebenarnya tiada apa yg aku nak ceritakan sebenarnya... maklum la.. 2 bulan kebelakangan ni aku tak ada buat carian2 hartanah baru... apa yang aku buat ialah uruskan unit2 rumah aku yang sedia ada... yang tukar penyewa... yang tukar bil elektrik.. yang baru handover.... dan juga aktiviti menjaga baby baru.. huhu...

Tetapi.. dalam masa tu jugak.. aku ada membaca beberapa artikel berkenaan dengan ekonomi global sekarang ni... yang rata2 penganalisis meramalkan akan berlaku krisis ekonomi dalam masa terdekat... rasanya korang pon ada membaca artikel2 tersebut kan...

Kat US.. baru2 ni... beberapa institusi kewangan telah pon bungkus... dan US meningkatkan Debt ceiling mereka yang aku rasa memberi kesan terus kpd inflasi...

Kat negara kita... baru2 ni.. EON bank telah pon dibeli oleh Hong Leong Group... dan skrg ni perbincangan berlaku antara Maybank dgn RHB bank....
Harga emas meroket naik.. dan bursa saham mengalami kemerosotan.....

Adakah akan berlaku krisis ekonomi dalam masa terdekat ni...??.. Rajin2 la korang membaca... dan disamping tu jangan lupa bersiap sedia jika berlaku krisis ini...

Jangan lupa...diamana apa permasalahan... di situ ada peluang...

Cantik pulak aku tgk Coin Aus Koala ni....


Sekian untuk kali ini...

brobudin: Ada geng kita yang 'menuai' dlm bulan puasa ni... kita tunggu jemputan buffet ramadhan.... huhu


3 comments:

isa hashim said...

sape yg nak menuai tu syokla,heheh...rezeki ramadhan, berkat tue...

wan_ej8 said...

wow..autralia koala tu...terbaekdari ladang bro..bile la aku nak memilikinye..huhu

aiaiai said...

nak lock value duit beli emas ke bro.. huhuhu

Post a Comment