Rebutlah Peluang..

Thursday, August 18, 2011

Assalamualaikum...

Selamat hari khamis untuk semua... Kepada korang yang cuti semalam.. dan bershopping kat Kl semalam.. aku ucapkan.. selamat kembali berkerja... aku dengar cerita semalam jalan kat KL.. 'jammed' tahap cipan... huhu... kenapa la korang2 nak jugak shopping kat KL... aku sendiri yang duduk kat KL ni.. bershopping kt luar... huhu...

Kali ni kita cerita pasal "Peluang"... kita khususkan kepada Pelaburan... tak kisah la dalam apa juga cabang pelaburan...

Korang 2 yg telah berada dalam bidang hartanah amatlah beruntung berbanding mereka2 di luar sana yang masih belum ambil tindakan apa2.. Cuba kita ambil contoh 'otai'2 yang dah bertahun2 dalam bidang ni... masa tu.. harga rumah masih rendah.. pilihan pun banyak.. dan pasaran lelong pula tidak banyak saingan.. lihat bagaimana diorang ambil peluang sehingga dapat mengumpul koleksi rumah berpuluh2 unit.. dan kini mereka telah pon bebas kewangan....

penimbang yg dah lama aku beli..


Kita lihat pula keadaan sekarang.. dengan harga rumah yang melambung tinggi... dengan saingan2 daripada mereka2 yang celik hartanah hasil dari seminar2 hartanah yang semakin bercambah... dan juga dengan kekangan membuat pinjaman perumahan.... Kalo kita ambil kes kebiasaan.. kita cuma bole memiliki 2 buah rumah sahaja dengan membuat pinjaman 90%... Jika setiap rumah itu berharga rm100k.. bermakna  kene sediakan rm20k untuk pendahuluan.... suatu nilai yang agak besar untuk disediakan oleh anak muda sekarang... dan jika membuat pinjaman untuk rumah ketiga.. hanya 70%... dan rm30k diperlukan sebagai pendahuluan untuk hartanah bernilai rm100k... huhu....

Sekarang ni ada antara korang yang merebut peluang macam2 sempena bidang hartanah ni semakin mendapat perhatian golongan muda..... ada yang ambil peluang menjadi ejen hartanah... ada yang ambil peluang membuat seminar2 hartanah... ada yang beralih kepada pasaran saham/cpo/forex... ada yang masuk bidang pelaburan emas/perak... ada yang buka bisnes... mesin air(vending machine)...

Apa pon peluang yang korang ambil... pastikan korang tau dan faham apa yang korang buat... jangan kedekut untuk memdapatkan info2 tentang bidang yang korang ceburi tu... jangan terlalu berharap dengan pertolongan orang lain sahaja.. pastikan korang menolong diri korang sendiri...

Bila kita dengar2 cerita pasal peluang ni... mesti kita pernah dengar atau mengalami sendiri... " kenapa la aku tak buat dulu.. kalau tidak mesti dah untung banyak"... " kenapa la aku tak pegi seminar hartanah tu dulu.. rupa2nya bole beli rumah tanpa keluar duit"... dan macam2 ayat kesalan lagi yang kita bole dengar... semuanya sebab sikap kita yang tidak mengambil peluang walaupon peluang itu ada didepan mata..

Jadi.. kepada korang2 yg masih ada niat untuk menceburi bidang hartanah... masih belum terlambat untuk korang hadiri mana2 seminar hartanah yang ada... peluang tu masih terbuka.... pilih la seminar mana yang korang berkenan.. yang mahal .. yang murah.... ataupon belilah buku2 berkenaan hartanah... ebook pon banyak...
Bole kira baju raya tak???


Kalo untuk yang berminat dengan pasaran saham/cpo/forex... rasanya dah banyak ebook2 yang ada dalam pasaran... tak kurang juga bengkel2 forex oleh otai2 forex....

Jika minat nak jadi ejen hartanah... korang bole ambil kursus sebagai ejen... jika minat emas/perak.. bole beli ebook2 berkenaan logam bernilai ni... antaranya.. korang bole klik kat iklan sebelah kanan tu... atau banner kat bawah ni..



Apa2 pon.. semua terpulang pada anda untuk merebut peluang yang ada... anda penentu hidup anda..dengan izinNya....

Ok la.. cukup merepek untuk kali ni...

Sekian..

brobudin: bawah ni antara koleksi Silver aku... korang bila lagi??


18 comments:

fiz said...

pergh.... org kaya silver..

Spezzy Shah said...

Gambar baju tu ko tanak komen apa2 ke?.. huhu

wan_ej8 said...

haha..lawa baju tu bro..

konpem baju raya thn ni lagi mahal dari baju melayu..kihkihkih

Spezzy Shah said...

Baju tu percuma.. Ferguson pos dr London... haha

wan_ej8 said...

haha...owh yeke..napela die xpost kan utk aku skali ni

bro promote silver kat die ke?..kihkihkih

Fauzi said...

gile byknye keping2 tu....tapi soalan aku kat mana nak beli timbang tu,,..heheh?serius ni,..nak timbang emas...

huyyoo! buleh jadik saudagar silver bro. budin nih :-)

Spezzy Shah said...

Fauzi.. aku memang jual penimbang tu... silver aku tak jual.. hiasan je..

syahman karipap : belom tahap saudagar lagi.. baru menyimpan sikit2..

hairil said...

kalo aku beli ebook dari link ko,dpt rebet tak?wakakaka..

p/s:geramm jerk aku tgk coin silver ko nihh...

Spezzy Shah said...

Hairil.. aku kasi duit raya nanti.. haha..

hairil said...

wakakaka..cayalah bro..skrang gak aku belii...

ehh..digital scale berape ko beli?lebih 20 hinggit ke??

Spezzy Shah said...

aku beli dah lebih setahun... yang pasti tak lebih rm100

hairil said...

perghh...tak lebih seratus? takpe..aku ada lubang beli tak lebih 20 hinggit..hehehe..

Spezzy Shah said...

sekarang dah murah le.. masa aku beli dulu... itu le yg termurah aku survey.. haha

hairil said...

oh yeke? xpe..yg penting murahh..wakakaka..

ko amik pakej maximus ke pakej ebook jerk?

Spezzy Shah said...

kalo dapat bawha rm20 tu.. mmg murah sgt la tu.. bole beli byk2.. jual balik..

Aku amek pakej personal coaching terus dgn penulis ebook tu.. haha

Fauzi said...

aku syak budin senyum je hari ni tgk harga silver meroket tggi...paling koman 250g RM1276...beli dulu kat harga brpa la agak nye....hehehe

aiaiai said...

wah duit disburse je beli silver le ni gamaknya.. ye bro

Post a Comment