cuti... jumpa lawyer dan uruskan bil2..

Thursday, February 25, 2010

Assalamualaikum...

Hari ni aku cuti... semalam aku apply lewat petang.. sebab tetiba banker telefon utk sign letter offer... dah nak due dah offer tu... so.. aku amik cuti le.. sebab dia kata lawyer loan agreement pon akan ada sekali... so mesti kene byk sign2... Qila pon kene ikut sebab nama dia ada dalam SnP...

So.. hari ni aku cuti la... Qila kene kerja sebab dia ada meeting penting hari ni kene attend... dia bawak kete.... huhu... dlm pkl 10 aku keluar dr rumah... merempit je dgn vespa aku ... pegi EON bank.. nak collect balik dokumen aku utk loan rumah ke 6 tu... sebab branch yg aku hantar tu mintak mcm2 dokumen... so... aku fikir baik aku submit kt branch lain yg mudah sket... sebenarnya.. benda2 ni atas officer tu sendiri.... sblm ni aku submit kt branch yg sama.. cuma officer lain... bole proceed je... tp officer tu dah tade.....huhu... sabo je la..

Lepas collect dokumen2 tu... aku pi mesin deposit cek... nak bayar maintenance rumah Sunway aku tu... sebab nak kene clear kan sume benda2 yg tertungak... termasuk dgn cukai2 semua.... baru la loan aku bole disburst.... tak lama lagi bole dpt duit... huhu...

lepas tu aku pegi amik qila kat opis utk pegi HSBC... sign loan agreement... kt Jln Ipoh je.... mmg best la layanan officer diorg... detail... dr sign letter offer.. detail explaination... buka akaun... dan terus daftar e-banking.... semua lengakap... lawyer loan agreement pon dtg situ... so.. tak payah la aku nak pegi opis lawyer tu utk sign2.... suma dh settle kt situ jugak.... berbanding rumah sebijik sebelum ni... blom lg sign loan agreement.... lembab betul....
dan aku mintak detail diorg punya charge.... tade mahal pon... bawah rm2k... lawyer2 sebelum ni sume atas rm2k.. utk nilai rumah yg sama.. tapi lawyer ni blom tahu la mcm mana diorg punya kerja... laju atau lembab....

siap sign2 sume... aku hantar qila balik opis... dan aku terus ke Tmn Permata.. jumpa Wan... nak kasi surat permohonan utk buat Minitalk kt IKM KL... jumpa Wan pon tak lama.. sebab dia pon ada hal lain lepas tu.... aku pon ada hal nak pegi rumah Flora Dsara... nak settle kan bil2 maintenance rumah2 aku kt situ.... abis je buat bayaran... aku naik rumah yg aku sewakan tu... nak carik penyewa yg bayar sewa tak cantik tu.... ketuk2 pintu.. nasib baik ada org.... aku pon cakap la pasal pembayaran sewa diorg yg tak best tu... dan aku suruh diorg keluar hujung bulan ni... nak kasi pada org lain yg bole bayar dgn tade masalah.... bukan apa... bila kasi tempoh bayar... tak bayar2 jugak... telefon pon idak.... huhu.... td baru je salah sorangnya telefon... cakap yg diorg masih nak sewa lagi... dan akan bayar bulan depan... suruh aku tolak deposit yg diorg bayar utk sewa bulan ni.... aku pon cakap la.. mmg bulan ni dah guna deposit tu... dan kalau nak bayar bulan depan keen bayar 2 bulan punya sewa sebab nak ganti balik deposit tu... dia terkujat jugak... pastu dia kata.. OK... tapi diorg akan bayar lewat skit... lewat lagi.... aku pon cakap terus terang... suruh diorg keluar cukup bulan ni... malas nak simpan lagi penyewa yg mcm ni.... gerenti akan bermasalah.... esok pagi aku nak bawak org tgk rumah tu..

lepas tu aku pon balik hantar kereta pada Qila... aku balik rumah naik vespa.... kesian Eby demam kt rumah....

Ok la... cukup utk kali ni...

Wassalam..

0 comments:

Post a Comment