real estate tycoon club - RTC

Sunday, February 7, 2010

Assalamualaikum...

Kali ni aku nak cerita skit mengenai RTC.... hari sabtu.. awal2 pagi lagi sesudah subuh aku dah turun merempit ke Bangsar... pegi ke opis Freemen... opis sifu aku... ada meeting RTC.... aku paling awal sampai... sempat pekena roti canai dulu... alas perut sebab aku tau... nnti meeting mesti lama punya.... kebulur pulak nnti...

Ada la dalam 20 org yg dtg meeting... ikutkan ada dlm 30rg yg dah layak masuk RTC ni... org yg layah ialah org yg dah berjaya beli sekurang2nya 1 buah rumah "with no money down"... org kita ada la dalam 7~8 org yg dtg... kira ok la... yg dtg tu pon dah beli 2~3 buah rumah semenjak PIP bln Nov 09... sama batch dgn aku...

Sifu aku- Mike dah lantik committee yg akan handle RTC ni... meeting pon start.. dan presidennya ialah Koon.. iaitu kawan Mike ... Mike sbg advisor .... Mike pon explain la apa fungsi RTC ni... aktiviti2... peraturan.... kira mmg menarik la ... byk benefit yg bole dpt dlm RTC ni... masameeting tu jugak setiap org kene setkan target masing2... sebelum ni.. target ni kita sorang je yg tau.... tapi dlm RTC .. target kita sume org tau... aku pon dah up kan skit target aku... ye la.. sbelum tak beberapa yakin sgt bole buat... tapi bile dah merasa... dan dpt habuannya... rasa mcm yakin pulak... tu pasal aku up kan skit target aku.... setelah kira2... tahun 2010 ni ... target aku kene beli 5 buah rumah berharga bawah rm100k... emm... rata2 ahli RTC mmg 5 buah rumah la setahun target diorg.... makna nya... ni cabaran yg aku kene amik...

Dalam RTC jugak... ada beberapa level... kebanyakan kitaorg berapa pada level 1 je... ada la 2~3 kerat yg dah level 2.... dan Mike ada offer beberapa peluang utk investment... mmg menarik... projek kt Sri Kembangan... commercial projek... satu lagi offer ialah Condo kt putrajaya.... kira memang best la info2 yg dpt dlm RTC ni..... tak sabar nak buat site visit dgn RTC member2 lain...

Pada kawan2 aku yg dah sign up utk PIP ( Property Investment Program) bulan April ni.... korang buat la betul2... nnti bole masuk RTC.... huhu....

Ok... cukup utk kali ini.... nak survey rumah pulak.....

Ni gambar petang jumaat... balik dr kerja... aku bawak Eby pegi Taman permainan kt Tmn Koperasi Polis.... saje2 bawak dia... kesian lama tak main2.... lepas tu bawak dia pegi beli aiskrim... huhuhu...

Wassalam...

0 comments:

Post a Comment