hari-hari yg sibuk.. + motivasi

Friday, February 5, 2010

Assalamualaikum...

Rasanya dah 4 hari aku tak update blog ni... mmg agak banyak urusan yg kene buat.... sebab kalo nak menaip kt blog ni... kene ada masa lapang dan mood yg betul.... kalo tade mood... mmg malas nak taip... huhuhu....

minggu ni mmg aku sibuk ulang alik hospital... ada urusan pasal alergi aku ni.... hari isnin kene buat patch test... penuh kt belakang aku kene tampal dgn ejen2 alergi.... sebab diorg nak tau aku ni alergi pada apa... sebelum ni aku tade alergi apa2 pon... mungkin bila umur dah makin tua ni... antibodi aku dah tak kuat nak lawan.... bila dah tampal benda tu.... segala ubat2 tak bole makan... bedak2... minyak wangi... sume tak bole pakai.... nak mandi pon susah... huhuhu....

Hari selasa.. aku lepak kat opis je... maklum la.. benda kt belakang aku tu membuatkan aku tak selesa nak pegi mana2... so... duduk opis je la... layan kan habit aku yg baru.... apa dia??... blom bole cerita lagi.... hahaha.... yg pasti... bole mendatangkan duit...

Hari rabu pon sama jugak... dan sekali lg aku pegi hospital... untuk bukak tampalan2 kt belakang aku tu... bole nampak la... tanda2 yg aku ada alergi... cuma nurse tu cakap... nnti doktor akan terangkan pada hari jumaat... huhu....

Hari khamis... aku bawak Qila pegi buka akaun semasa kat Alliance bank... pastu singgah kt Klinik Homeopathy.. amik stok ubat utk 1 bulan.... lepas tu singgah kt kedai TM kt Titiwangsa... nak apply Streamyx kt umah aku... ni desakan adik2 ipar aku la ni... bila tanya officer TM tu... dia check... kt area rumah aku tu masih belum ada penambahan port untuk Streamyx... dlm proses penambahan katanya.... jadi kansel la....
Malamnya pula ada sessi Invest Now Focus Group... 3rd session.. bermakna sessi terakhir.... Bila tengok carta kt opis sifu aku tu... rata2 yg join kursus bulan 11 tahun lepas dah berjaya membeli rumah " with no money down".... terkejut jugak aku tgk ada sorang peserta yg dah beli 8 buah rumah selepas join kursus tu... dahsyat betul mindset dia... ni yg buat aku nak beli lagi ni... huhuh.....

Hari jumaat... iaitu hari ni... aku jumpa doktor lagi.... nak tau result patch test aku tu.... doktor cakap aku ni alergi pada beberapa perkara... sumenya pasal persekitaran.... bukan pemakanan...
Mcm2 jugak la aku kene elakkan..... tak perlu la aku tulis kt sini.... panjang sgt....

Esok... aku ada meeting kat opis sifu aku... 1st meeting RTC..- Real Estate Tycoon Club... cuma yg dah berjaya beli rumah je yg bole join.... dalam RTC ni... diorg akan sediakan platform utk mempercepatkan pencapaian target kita.... huhuu....

Dlm minggu ni jugak... byk member2 aku dan kawan2 pd member2 aku yg buat appointment nak jumpa... terima kasih pada yg sudi dtg ke opis aku ni... ada yg tanya pasal money management... ada yg tanya pasal property... OD.... Unit trust... dan peluang2 buat duit yg lain... ada yg dari jauh... mmg korang ada semangat la.... info2 yg aku kasi tu... kalo korang rasa berguna... praktik kan la.... aku tak charge apa2 pon... walaupon ada yg aku tak kenal sebelum ni... no problem... apa yg aku tau... aku akan terangkan... dan mana2 yg masih tak berkesempatan jumpa aku... huhu.. yg kansel appointment... huhu... takde masalah... nnti dah ada masa... bole jumpa.... tapi macam yg aku dengar sebelum ni la......
" kenapa la aku tak jumpa ko awal2 dulu"... huhu... terpulang la... korang bole baca balik topik "minda jutawan"... apa mindset diorg...
selalunya.. langkah pertama tu mmg sangat susah.... byk sgt halangan... kerja la.. ada hal lain la... balik kg la... nak main bola la... nak tengok bola la... aku dulu pon mcm tu jugak.... bila langkah pertama aku berjaya... dan mendapat pulangan nya.... baru la aku rasa yg aku dah membazirkan masa lampau aku.... kalo aku buat dr dulu lagi.... mgkn skrg ni aku dah berjaya....

Cuba kita imbas 5 thn lepas... dan bandingkan dgn skrg... apa kejayaan kita?... apa yg kita buat utk masa depan kita?... kalo keadaan kita masih sama dgn 5 thn lepas.... bayangkan 5 tahun akan datang... kalo kita tak amik apa2 tindakan... semestinya 5 thn akan datang kita masih sama dgn sekarang.. atau mungkin lebih teruk lagi....

Fikir2kan la...

Nak balik dah... nak bawak Eby jalan2 naik moto... semalam janji nak bawak dia naik motor waktu malam... tapi aku balik lewat... Eby dah tido.... huhu...

Jumpa lagi di lain waktu...

Wassalam..

0 comments:

Post a Comment