Penampilan baru

Monday, August 30, 2010

Assalamualaikum...

Mula2 semestinya nak cerita pasal penampilan baru blog ni... benda sama je.. cuma layout je ubah... dan juga address aku dah ubah... sebelum ni "property-x.blogspot"... sekarang " kuasahartanah.blogspot"... nampak sikit ke'melayu'an nya... hahaha....

Cuti 3 hari yg baru lepas... memang bole tahan letihnya.... cuma pada hari Jumaat tu aku banyak rehat kat rumah... maklum la.. sakit tekak.. nak byk cakap pon tak bole...

Pagi Sabtunya aku pegi collect dokumen kastam utk injin kereta aku yg dah pasang sebelum ni.. huhu.. lama gila tunggu dokumen ni... sambil2 tu tgk2 barang kt kedai potong tu... perghh... makin maju kedai tu... punya la byk halfcut sampai... kenapa la org melayu kita tak byk yg buat bisnes mcm ni.... mmg bole untung besar....

Tgh hari pulak ada sorang makcik call aku.. nak tengok rumah yg aku nak sewakan kt damansara tu... emm... memandangkan aku nak balik Pahang waktu petang.. so aku turun je la layankan makcik tu... bole la aku letakkan iklan2 sewa rumah tu skali kt area tu.. lagi pon aku nak tukar tombol pintu depan nya ....

Elok je sampai.. aku terus proses tu7kar tombol.. makcik tu tak sampai lagi.. katanya tgh tgk unit kt Flora... emm.. tak pe la...

Bila makcik tu sampai.. aku pelawa la masuk... rumah aku tu baru je dapat kunci.. mmg tak cuci lagi... Dia cakap dia dari Alor Setar.. carikan rumah sewa utk anak pompuan dia yg keje kt Kepong... skrg anak dia tu mengulang dr Sg. besi - Kepong.. asyik demam je katanya meranduk jammed hari2... huhu.. apa2 lah makcik... aku teruskan proses tukar tombol pintu...

lepas dia belek2 rumah tu... dia pon cakap dah 5 unit dia tgk area tu... Harmoni.. Idaman... Indah.. Flora... huhu rajin betul makcik ni ronda2 bulan puasa ni... dan dia cakap berkenan dgn rumah aku tu... bincang2 last2.. dia setuju nak sewa dgn aku... kadar sewa pon mmg dlm target aku... ok la.. still +ve cash utk aku... dah le rumah ni aku dapat rm14k masa beli... alhamdulillah... makcik tu bayar deposit... lepas raya nnti.. aku kene cuci dan baru la anak dia bole masuk...
Selesai satu kerja....

Petangnya.. aku balik Pahang.. nak berbuka dgn parent aku.. maklum la.. tahun ni raya kt kelantan..so.. kene luangkan masa utk berbuka puasa bersama parent aku...
pagi Ahadnya... projek amik buah... byk lagi buah2an kt rumah ayah aku tu.. rambutan... duku... manggis... huhu... tapi mmg letih gile .... huhu....

Petangnya aku dah sampai ke KL... itu je la.. kisah cuti aku minggu lepas...

dah malas nak taip..
Sekian...

2 comments:

pok am said...

citer buah byk lg kt kpg..bikan nk bawak sini bg kawan2...huhuhu

Spezzy Shah said...

bulan posa pok am... tak larat nak angkut byk2...

Post a Comment