Shah Alam lagi...

Monday, August 16, 2010

Assalamualaikum...

Semoga korang dapat menjalani bulan Ramadhan ni dgn penuh ketenangan...

Tiada apa nak aku ceritakan kali ni... ye la.. bulan puasa ni.. kurang sikit aktiviti luar... keluar rumah pon bila perlu aje... begitu la aku abiskan hujung minggu aku...

Hari sabtu lepas... waktu paginya pegi servis scooter aku... tukar minyak sume... maklum la nak jual... tu pon kalo ada pembeli.. huhu...

Petangnya pulak.. pegi HKL lawat adik ipar.... bawak Eby skali sebab dia nak tgk pakcik dia... huhuhu....

Hari Ahad pulak aku pegi jumpa owner rumah Shah Alam.. nak deal pasal harga dan deposit... jumpa kat tepi SJMC je... sebab tenant dia tade kt rumah.... ok la harga yg dia kasi pon cantik.... bole untung byk jugak kali ni... sama dgn rumah yg lepas... tambahan pulak penyewa dah ada... bayar pon cantik... kerja cikgu... so dlm minggu ni kene carik loan lagi...

Pasal rumah yg sebelum ni... loan aku dah lulus.. dr Public Bank.... dapat 90% MOF.. huhu... alhamdulillah... bole lagi aku dapat 90% rupanya... BLR - 1.9... so.. bole la untung kasar Rm25k... alhamdulillah ... rezeki di bulan Ramadhan...
hari Rabu ni officer bank akan dtg utk kasi Letter Offer... sekali dgn udin punya...

Tahniah pada Wanej8 sebab dah dapat kunci rumah ke 3 dia... penyewa pon dah ada.... bole la dapat duit free 3~4 bulan.... huhu...

Ok la.. tade apa sgt aku nak tulis kali ni... tade idea...

Sekian

1 comments:

mahafiz said...

ish best btul dgr beli rumah dapat 25k.. tgh tunggu seminar langkah 2 24,25,26 ni.. kaki tangan mata dah tak sabar nak beli rumah pertama ni.. harap bro budin dapat beri tunjuk ajar..

Post a Comment