Mari membeli rumah!!!

Tuesday, October 5, 2010

Assalamualaikum...

Setelah beberapa hari tiada update kt blog ni... akhirnya aku kembali... huhhu... seperti yg aku tulis sebelum ni... aku terlibat dgn majlis di tempat kerja aku... huhu... semalam baru abis majlis tu.....

Tade idea nak tulis sebenarnya.. tapi aku nak update jugak... sekurang2nya... ada le benda baru yg bole korang baca... hahha...



Kepada sesiapa yg dah daftar dan membuat bayaran penuh untuk seminar langkah 2... insyaAllah kita akan bertemu pada awal bulan November nanti... sebulan je dari sekarang.... dalam masa sebulan ni sebenarnya... kitaorang akan menyediakan kelengkapan... dan mengemaskini modul2 untuk seminar tu nanti.... kita berjumpa nanti...

Kita cerita pulak pasal progress member2 yg dah pon berada dalam bidang hartanah ni....
WanEJ8 sekarang tgh sibuk mendapatkan loan terbaek untuk rumah terbarunya... rumah ke berapa?.. rasanya tiba masanya aku tidak mendedahkannya di sini.... huhu....
Abg Nizam kita pulak nampaknya agak kesejukan... tu la... lenkali selalu la datang lepak2 dgn budak2 hartanah... baru sentiasa panas..... ni lama sgt berkurung.... dah sejuk....
Pada korang yg akan menceburi bidang ni.. pasti korang akan lalui pengalaman Nizam ni... itu pasal aku selalu nk buat sessi minom2 atau TT.... sebab nak kekalkan momentum korang.....
Anas pulak dalam misi memburu rumah seterusnya.. setelah permohonan loan untuk rumah sebelum ni dah berjaya dgn jayanya...... tahniah.....korang ni pakai enjin jet ke hapa.... laju sgt....
Maman pulak.. dah lama aku tk dengar berita... dia dah pro pasal hartanah ni.... jadi dah tak perlu tanya aku lagi dah.... kalo tepon pon... bincang hal lain je...
Kes Zainudin pulak... skrg ni... masih dalam proses penyediaan SnP.. lawyer baru je dapat kesan kompeni yg menguruskan perihal rumah yg dia beli... sebab pemaju asal dah pon gulung tikar... huhuhu...
Untuk yang aku tak sebutkan disini.... teruskan usaha korang.... guna ilmu yg korang dah ada....

Aku??... minggu lepas baru submit permohonan loan..... dan minggu ni rasanya nak submit lagi.... rasa mcm ketagih pulak .... asyik membeli je.... mesti la best... beli rumah dapat duit..... so kene la aku beli rumah banyak2.... hahaha....


Ok la... cukup utk cerita kosong kali ni.....

Sekian...

4 comments:

am said...

cerita best2 je..sesekali citer la cabaran ataupun masalah senang kata citer yg tak best dlm urusan beli umah ini..utk persiapan jika tempuh citer yg tak best tue

Spezzy Shah said...
This comment has been removed by the author.
Spezzy Shah said...

Kalo nak dengar cabaran2 nya... sila la turun menom2 sama.... bole tahu... cabaran dan cara atasinya sekali.... huhu...
Bukan apa.. cabaran2nya sebenarnya bergantung pada keadaan seseorang tu sendiri... kalo cerita kat sini... segan la diorang...

Kalo nak cerita secara mudah... antara masalah2nya...
1. Loan tak lulus..
2. Komitmen tinggi.. loan 80% je..
3. Lawyer lambat buat keje
dan lain2 lagi... huhu...

wan ej8 said...

yup btul tu bro...kalo nak tau cabaran dlm dunia hartanah ni jom la minom2...kite bleh share cite masing2..hehe

tapi tiada kejayaan tanpa pengorbanan bro...kite kene korban kan sesuatu utk dapat kan sesuatu..huhu

Post a Comment