Progres.. Okt 2010

Friday, October 29, 2010

Assalamualaikum...

Cukup 1 minggu aku tak buat entri... huhu... bukan tade idea.... atau sibuk kerja... cuma aku nak tgk komen utk entri sebelum ni cecah 5 komen... hahha... akhirnya Am telah mencukupkannya....



Kali ni cerita progres member2 yg layan hartanah...

Mula2 kita cerita pasal Anuar... proses pembelian rumah pertama dia kat Sunway tu dah pon selesai... bank dah kluarkan duit... hohoho... masyuk le tu... Alhamdulillah... dan terima kasih sebab belanja satay malam tu... walaupon aku harapkan pizza... hahaha... gurau2 je....
Rumah ke 2 dia kat sunway jugak.. gagal.. owner tak jadi jual pulak... isk2... 

Cerita pulak pasal Da'a dan Mim yg dapat unit kt Shah Alam... harga jauh lebih murah dr aku dapat.... tapi malangnya... ada syarat2 yg membuatkan diorg tak beli unit2 tu... huhu... tapi diorg usaha jugak dan dapat unit yang lain.... di tempat yang sama....
Untuk Da'a... rumah pertama dia kat Bdr mahkota cheras tu .. loan dah lulus... dan rumah kedua kt Shah Alam pon .. baru semalam banker call... dah lulus jugak.... Alhamdulillah.. Tahniah...
Ikutkan Da'a ni dah ada rumah sebelum ni.... so.. dah kira bole masuk kategori Tuan Rumah Kedaung la ni...
skrg tgh carik yg seterusnya... lawan tokey ni...
Kes Mim pulak leceh sikit... setelah gagal utk rumah yg aku cerita td... Dia dapat jugak cari unit di tempat yg sama... cuma owner nya bersyarat2 pulak... aku pon tak pasti apa status sekarang... dan rumah satu lagi pon masih tunggu dokumen2 dari ejen.... takpe Mim.. byk bersabar... hasilnya lumayan... huhu..

Untuk kawan sekampung aku.. Zainudin... rumah keduanya .. loan dah lulus... dan unit ni dah pecah rekod aku... dapat cash yg tinggi  dr rekod tertinggi aku.... syabas.... kalo korang kenal Zainudin ni... korang pon tak sangka dia bole buat.... tak perlu aku ceritakan kat sini... nnti ada masa.. kita kumpul2... bole borak2 dgn member aku dari kecik ni...

Fauzi pulak ..  ikutkan info yg aku terima dr dia... dia dah dapat 1 unit kt Bangi... syarat2 pon cukup... rasanya tgh kumpul dokumen untuk apply loan.... semoga berjaya.... Ini bukan rumah pertama dia... pon akan mendapat title Tuan Rumah Kedaung jugak nanti...

Untuk Wan pulak.. setelah aku ceritakan progres kawan2 yg lain... dia dah tak bole duduk senyap... hahaha... cuma ada masalah sikit pada komitmen dia... takpe.. nanti kita cari jalan cemana nak settlekan problem tu...

Anas pulak dah jadi ketagih beli rumah.... huhuhu... skrg tgh target yang no.3... bole tahan laju jugak mamat ni... cuma nasihat aku... try dapatkan ilmu lagi... untuk melancarkan perjalanan....

Nizam nampaknya masih mencari2 rumah seterusnya.... semoga berjaya.....

Aku?... Loan rumah aku yg terkini pon dah lulus... Alhamdulillah.... dah target aku untuk tahun 2010 dah pon tercapai... tu pasal korang kene set kan target korang.... target jangkamasa pendek dan panjang.... baru la ada usaha....

Ok la... tetiba mood aku tade nak teruskan menaip....

Jumpa lagi dalam entri akan datang....

0 comments:

Post a Comment