Action !!!

Monday, December 6, 2010

Assalamualaikum...

Action!!! arah Director Ahmad Nisfu pada Bujang Lapok bertiga.... memang tak kering gusi kalo tengok cerita ni.. walaupon berkali2 mengulangnya....



Bukan apa.. sebenarnya entri kali ni aku nak cerita sikit pasal Action.. atau dalam bahasa 1 M'sia nya.. Bertindak... hmm..

Aku sendiri ada ahli keluarga dan juga kawan2 disekeliling aku.... yang mana pastinya aku dah menceritakan pasal selok belok pelaburan hartanah yang telah aku ceburi... yang mana ilmu pasal pelaburan hartanah ni sudah ada pada mereka dan pastinya juga pada korang yang mengikuti blog aku yg tak seberapa ni... yang ada kawan2 aku cakap... " ko ni... buat apa la buat blog syok sendiri tu".. hahaha... syok sendiri pon syok sendiri la...  ada aku kesah... hahaha..

Perkara yg penting setelah ada ilmu ialah.. Action.. iaitu tindakan untuk melaksanakan ilmu yg dah ada tu... kerana ilmu tanpa amal... tidak akan mendatangkan hasil... seperti tanah yang luas dan subur.. tapi tidak diusahakan....

Bila aku tanya... kenapa tak start lagi??.. banyak betul alasan yang aku terima... antara yg popular...
1. Tade masa
2. Tade modal..
3. Belum masanya lagi
4. Takut buat hutang
5. "tahun depan lah" - Ni dah nak masuk tahun depan.. aku tengok cemana...
6. Komitmen tinggi
7. Nak beli rumah untuk duduk sendiri dulu...
Dan alasan2 lain lagi...

Sebenarnya.. semua ni atas diri sendiri... cuba kita renung semula... bila kita nak kan sesuatu tu... mesti bersungguh2 kita usahakan.. dari segi masa dan duit.... contoh macam henpon atau pon kereta... bersungguh2 kita cari duit nak dapatkan benda tu...

Cuba perkara yang sama kita apply kat hartanah... pasti kita sungguh2 jugak nak atasi semua alasan kat atas tu... hmmm... cuna nak atau tanak je...

ok la.. aku pon tatau apa aku mengarut ni.... cuma yang aku nak tekankan ialah... ACTION tu penting untuk kita berjaya.....

Dan untuk yang belum ada rumah... tahun depan adalah masa yg terbaik untuk korang beli.. sebab rumah pertama bole dapat 100% loan.... jadi bersedialah dgn ilmu yg cukup dari sekarang.....

sekian entri yg ntahapapantah ni....

maaf ye.. next entri aku tulis elok2 sikit...

7 comments:

Anonymous said...

Betui tu... dari dok saje membazir duit beli henpon maha2.. bukan datang untung pun

mahafiz said...

memang tgh tunggu untuk ACTION... x sabar2 nak gi seminar hartanah langkah 2 ni.. mata dah asyik tgk2 rumah for sale je.. harap2 skill yg ada dalam seminar ni leh wat saya teruja untuk membeli rumah secepat mungkin..

Spezzy Shah said...

Action tu mesti berbekal ilmu ye Tuan Mahafiz... jgn teruja sgt smpi ketepikan ilmu pulak...

mahafiz said...

tuan budin.. itu yg x sabar nak ambil ilmu from seminar nanti.. minta otai2 semua tunjukkan jalan..

wanej8 said...

Yup mmg btul ape yg bro tulis dlm entry kali ni..setiap ilmu yg kite ada jika tidak diamalkan..maka sia2 saje lah ilmu itu..tuhan xkan mengubah nasib seseorang itu kalo die tidak mengubah nasib dirinye sendiri..

kesungguhan didalam bidang hartanah ini amatlah penting skali utk kite mencapai target yg kite mahu kan..manusia yg suke memberi alasan..asalah kerana ia ingin menutup kelemahan dirinye sendiri..

semang said...

cash xde la tuannnn.... :P mau loan dpt 70% ajer...

Spezzy Shah said...

tu la masalahnya...

Sesapa yg baru nak start.. kene buat planning cantek2... cuba minimakan beban loan 70% tu...

Post a Comment