Landed..

Monday, December 13, 2010

Assalamualaikum..

Selamat Hari Isnin untuk korang semua... hari pertama bekerja selepas cuti 2 hari.... apa yang korang buat cuti 2 hari lepas??... Ramai yg pegi jalan2 dgn familykan.. maklumla.. cuti sekolah... tokey2 homestay aku tgk sibuk menjawab telefon... masyuk la tu......

aku selama 2 hari ni cuma duduk kat rumah... Qila outstation ke Kuantan.. ada program kat sana... so tinggal la aku dgn eby... hari sabtu nya.. aku dgn eby pegi ke rumah teres yg baru je dapat kunci dr owner sebelum ni... rumah dalam jajahan Kuala Lumpur.. berstatus Freehold... cornet lot lagi... yg ada extra 14kaki tanah kosong...
aku masuk dalam periksa.... memang owner asal angkut habis sume barang2nya... cuma yg tinggal.. seketul meja study dgn bola boling.... yg lain clear macam kedai Tuan Sadiq Segaraga setelah Abd Wahub membuat amal jariah.... dalam cerita 3 Abdul...
Aku tengok2 semula sebelah luar rumah yg tertanamnya pokok durian yg dah besar hampir 2 pemeluk... rasanya ditanam sejak dr rumah tu siap dulu kot... ada 2-3 bijik lagi buah yg belum gugur.. dan ada putik2 baru pulak.. hmm.. tetiba Eby menjerit sambil tunjuk sebijik durin kt penjuru rumah tu... alhamdulillah.. rezeki..
nampaknya merasa jugak... Kat belakang pulak ada pokok rambutan yg menunggu masa untuk masak... hmm..


Walau apa pon... petang semalam aku dah panggil tukang potong pokok untuk tebang 2 pokok tu... bukan apa.. rasanya tak sesuai lagi pokok tu kat situ... daun2 kering hasil dr pokok tu berterbangan ke rumah jiran2...
Bole tahan jugak upah yg tyukang tebang tu mintak... rm2 riban lebih...huhu... apa2 pon aku nak cari 2-3 quotation lagi....
Aku plan nak kasi cantik sikit dalaman rumah ni... nak kasi pasang tiles sepenuhnya... dan baikpulih sikit dapur dan bilik airnya yg nampak usang sgt... then baru cari penyewa... huhu...

Ok la.. boring cerita pasal progres aku pulak ... cukup utk kali ni...

Wassalam..

5 comments:

www.tuanbri.com said...

aik..kat kampung aku cuma minta rm500 je. potong pokok pinang...

takut pokok durian lagi susah kot..

mahafiz said...

main landed ke skrg tuan budin...

wan_ej8 said...

wah..dah maju skrg ni bro..kene blajar ilmu landed plak lepas ni..huhuhu

Anonymous said...

besnye dapat corner lot.. dapat roi 8% jgk ker? susah nak dapat teres yg ble bagi return mcm tu.. tapi kalau dapat tahniah.. huhu.. area mana tu budin? .. ai

Spezzy Shah said...

Memang tak dapat ROI 8% tu... sebab rumah ni target bukan untuk cashflow bulan2...

Post a Comment