Seminar : Cari la Ilmu...

Friday, March 11, 2011

Assalamualaikum...

Kali ni kita cerita-cerita sikit pasal ilmu2 kewangan.... sebab sekarang ni.. banyak seminar2 kewangan yang ditawarkan oleh pakar2 atau pon separa pakar.... huhu.... dan dah banyak jugak penganjur2 dari kalangan orang kita... bagus2... bermakna kita dah banyak pilihan sekarang... yang bahasa "omputih" ada.. yang bahasa "1 Mesia " pon ada... dah tade alasan utk korang yang ada masalah bahasa...



Sekarang macam2 seminar ada... emas la.. forex la.. hartanah la.. saham la... macam2 lagi la... yang aku rasa bagus untuk sesiapa yang nak menambah ilmu kewangan... tapi pastikan la seminar yang korang pergi tu berbaloi...

Korang bole tanya orang2 yang dah pernah sertai... sama ada diorg rekomen atau tidak.... atau korang bole selidik serba sedikit latarbelakang penganjur...

Ntah apa la aku taip hari ni.... hahaha.... ok la... pada korang2 yang dah sertai seminar atau akan sertai... semoga berjaya dalam bidang korang....

Setiap apa yang kita nak tu.. mesti ada pengorbanannya... duit... masa... anggap la ianya sebagai modal untuk korang mula "berniaga".... dan "berniaga" la bersungguh2.. supaya korang mendapat keuntungannya...

Dah dah ada ilmu nanti... sekurang2nya.. peluang korang kene tipu rendah la sikit... betul tak...

Sekian..

brobudin : korang dah pandai nanti... bole la aku belajar dari korang... aku bayar la yuran nanti... hahah

4 comments:

fiz said...

eleh........ haha

Spezzy Shah said...

ye le... aku sedar... huhu

Betul2! aku stuju! Sedangkan yang otai2 pun kata masih belajar.. apakan lagi kita.. jom sama2 kita gi seminar! (seminar bri tengah bukak pendaftaran. Murah, jgn lepaskan peluang beb! belajar terus dari yang pakar!)

Farhan said...

betul tu bro..ilmu adalah pelaburan yg paling menguntungkan.

setakat sumber ilmu saya internet dan buku-buku je..teringin jgk nak sertai seminar hartanah kalo ada peluang

Post a Comment