cerita...cerita....

Monday, January 18, 2010

Assalamualaikum....

Kali ni aku cuma nak cerita pasal kejadian kat area rumah aku petang Jumaat minggu lepas.. Ini tak kene mengena dgn financial freedom... korang tak baca pon takpe... hahaha...

Minggu lepas masa balik dari opis... ternampak org jual durian... aku pon singgah le... teringin pulak nak makan durian... aku beli rm10.. dpt 4 bijik... pastu aku terus balik rumah.... Sampai rumah... apalagas... aku terus hadap la durian dgn adik2 ipar aku.... anak aku Eby pon join skali.... tgh2 syok2 layan durian.... tetiba lampu kt rumah aku tu padam... pastu nyala balik... pastu padam semula... apa hal la... ni... pastu aku dgr org jerit "api!!".. aku pon bergegas la ke depan.. ingatkan main switch rumah aku terbakar.... tapi tade pon.... aku pon kluar rumah... tgh jiran aku dah ada depan rumah aku.... pastu aku dengar bunyi meletup2... aku pon tengok le... 50 meter dr rumah aku tu nampak api... lepastu nampak wayar elektrik terputus... dan tgh sparking... melompat2 wayar tu... aku pon trus tutup main switch rumah aku....

Pastu nampak sorang pakcik jiran aku tu... dia cakap dia dah telefon bomba.... nasib baik yg terbakar tu bukan rumah,... cuma semak samun dkt lot kosong tu je... tapi wayar tu masih bahaya.. sebab wayar tu semakin pendek... meletup2 plk tu... aku pon telefon la TNB... cakap dgn aduan pelanggan dia.... aku pon kasi la alamat... dan aku pon tanya berapa lama bole sampai... dia kata dia akan info pd bahagian teknikal secepat mungkin... aku cakap la. cepat skit... dah dekat dgn rumah dah wayar tu...dia kata ok....

Sambil tu.. aku tgk org2 bujang area tu kasi tahan wayar tu dr melompat2... diorg tanam dgn pasir... wayar tu pon dh tak sparking.... 10 min lepas tu.. nenong!!! nenong!!... bomba pon sampai... api pon masa tu dah nak padam.... diorg pon pancut la dgn air.... kasi padam sisa2 api yang ada..... tapi yg tak bestnya... TNB punya org tak smpi2 lagi.... Bomba dah balik pon... diorg tak sampai lagi... dekat pkl 8 baru sampai... diorg tgk2 pastu diorg kata kene tukar kabel... apa lagi... bergelap la kitaorg lepas tu.. diorg dah tutup bekalan... huhuu...

Lepas je sembahyang maghrib... aku anak beranak beserta adik ipar aku pegi la opis... kira kitaorg nak tido opis la... sebab mesti TNB amik masa lama nak sambung kabel tu... nak tido kt rumah... pans.. byk nyamuk nnti...

So.. malam tu aku tido atas sofa kt opis je... nyamuk pon tadak... hahah.... esok paginya balik rumah.. tgk2 dah ada elektrik... tanya adik ipar aku.. dia kata elektrik ada pkl 12mlm... kalo aku sabar tunggu... tak payah tido opis.... takpe la.. pengalaman tido opis....

ok la.. layan la gambar bawah ni....

Wassalam.

.

0 comments:

Post a Comment