Selamat berhartanah..

Monday, January 11, 2010

Assalamualaikum...

Kali ni aku nak cerita pasal Free Minitalk hari sabtu lepas... Ramai jugak la yg datang... Alhamdulillah... ramai antaranya org Melayu kita... dah byk yg sedar pasal kelebihan hartanah ni... Rasa bangga pon ada sebab ramai org Melayu kita yg datang berbanding kaum lain... masa aku join talk ni dulu... sekerat dua je org kita... yg lain mmg set2 Cina dan India... Aku harap perkembangan ni akan terus menerus... ye la... Asal usul kita mmg kita punya tanah2 kt Mesia ni... sepatutnya org kita yg byk pegang hartanah kt M'sia ni... Dan yg best jugak.. golongan2 muda dah ramai buka mata ... satu fenomena yg positif... ye la.. sebelum ni yg main hartanah ni golongan2 otai je..

Satu lagi.. penyampaian Mike pada sesi minitalk mmg bagus... banyak dah maklumat2 baru dia masukkan sekali... objektif nya sampai pada peserta... halatuju... situasi skrg... target... masa depan hartanah.... harap semua hadir masa tu fahamla... dan dapat tahu hakikat situasi akan datang...
Lagi pon talk ni Free je pon... kira ok la dapat maklumat2 tu...

Yang tak bestnya, Mike suruh aku berucap kt depan pasal pengalaman aku.... tetiba panggil aku... menggelabah itik la aku... dah la aku ni tak pandai spiking london... buat malu aku je... dah le pakaian aku serabai je hari tu.. seluar jeans bertampal.. t-shirt rm3 yg baru aku beli kt bundle pasar pagi kt umah aku... isk22... malu.. malu...
belasah je la...

So.. pada sesapa yg tekad nak ceburi bidang hartanah pada hari tu... aku ucapkan selamat datang... buat betul2... insyaAllah... pasti berjaya.... ingat yg rezeki kita sume datangnya dari Allah... kita kene usaha.. berdoa.. dan bertawakal...

Pada member2 aku... Nizam.. Rafiq.. dan member Nizam yg baru aku kenal.. Hisham... terima kasih sebab sudi datang ke minitalk tu... aku harapkan sangat korang bersungguh2 kalu nak ceburi bidang hartanah ni... sama2 kita berusaha.... sama2 kita berjaya..

Pada Nizam dan Hisham... aku dah cerita pasal OD hari tu... harap korang dah tau mcm mana nak handle kewangan korang skrg dgn lebih sistematik... korang muda lagi... peluang sgt cerah...

pada rafiq.. pasal rumah ko tu... nnti aku kasi contact kawan aku... tanya dia mcm mana nak buat... dia dah otai... aku ni masih tahap 1 lg....

Ok.. aku nak pegi bank jap... nak bukak akaun lagi... huhuhu.. asyik2 bukak akaun...

Sekian.. Wassalam..

0 comments:

Post a Comment