ke hulu ke hilir...

Tuesday, January 26, 2010

Assalamualaikum...

Semalam petang tak sempat nak menaip... byk keje... biasa la.. keje kuli... kene ikut cakap bos2... ubah itu la.. ubah ini la... layan kan aje la...

semalam pagi2 lagi... aku dah pergi ke pejabat pos... nak masukkan duit dlm tabung FFA aku... elok je turn aku... offline la pulak.... huhuhu... takpe2... nnti aku repeat semula.... lepas tu aku pon tepon owner rumah sunway pasal bil elektrik yg kene potong tu... tertunggak rm1K lebih.... dia kata dia dah settlekan.. resit dia dah fax ke lawyer aku.... dan dia dah potong nama dia.... patut la TNB tak dtg pasang fuse tu semula.... nampaknya aku kene memohon akaun baru la... dah la penyewa nak masuk dah... aku pon tepon kedai TNB subang jaya... tanya mcm mana nak apply... diaorg suruh bawak IC copy... copy SnP baru... dan setem hasil rm10 2 keping... aku pon siap2 beli dah kat pejabat pos td.... terus aku pergi ke opis lawyer kt Danau Kota... mintak copy SnP...lepas tu terus runner ke Subang jaya.... area subang square... 4 kali pusing baru dapat parking. ... amik no giliran.. nasib baik tak byk org... dlm 20 minit smpi giliran aku... aku pon kasi dokumen2 aku... officer tu kata ada borang yg kene stamping kt pejabat hasil... adess.. aku cakap la yg aku tepon td diorg cakap bawak setem hasil je... tade stamp2 ni... lagi pon aku datang jauh dr gombak... dan aku mana tau sgt area subang ni... dan yg paling penting... dah dkt waktu lunch... nasib baik officer tu baik hati.... dia kata ok la... terus proses dokumen aku... lepas bayar duit cagaran... aku tanya offficer tu bila bole dpt elektrik balik... dia kata sblm pukul 5;30ptg... ok la tu... aku pon terus balik gombak...

malamnya.. penyewa tu telefon aku dlm pukul 10 lebih... aku masa tu dah tertido... ye la.. makan ubat... kepala ting tong.... mesti dia nak tanya pasal elektrik dah ada blom....
td.. awal2 pagi aku tepon penyewa tu... mintak maaf sebab tak jawab tepon.... dia pon kata tade apa... sebab dia nak kompomkan elektrik dah ada ke tidak malam td... tp dia dah pergi ke rumah tu... dia kata dah ada.... alhamdulillah... cepat betul org TNB buat keje...
Cuma yg belom settle nak pasang kipas hari sabtu ni... kipas aku dah siap2 beli semalam... survey kat mudah.my je... dapat rm100... kipas cap panasonic... baru... dlm kotak lagi... ok la tu... kalo bei kat kedai dalam rm120 jugak tu... lepas ni ak cari lampu ruang tamu jenis bulat tu plk...
Nak letak kt ruang tamu.. nmpak cantik sket.. penyewa pon suka... tu sume kene settle hari sabtu ni... kesian penyewa tu tak berkipas kt rumah...

esok hari last exhibition ni... maknanya esok hari yg penat jugak la utk aku... ye la kene bukak balik sume wiring .. bukak poster2... huhu.. takpe2... lepas tu bole rehat sket...

dan untuk pengetahuan korang.. sekarang ni aku tgh survey rumah ke 6 aku... harap2 bole dapat yg bole profit tinggi... at least rm15k....

ok la... cukup utk kali ni.... nak balik rumah... letih woo...

Wassalam...

2 comments:

Anonymous said...

wahh...

bro rumah ke-6 tue..
den nak cari rumah ke-2 pung jenuh nie

Spezzy Shah said...

Entri ni dah lebih setahun dah ni... huhu

Post a Comment