Jumpa lagi..

Saturday, January 9, 2010

Assalamualaikum...

Dah agak lama aku tak menulis dlm blog ni.. maklum la agak sibuk sikit kebelakangan ni... dgn kerja lagi... dgn kerja2 luar lagi.. dgn family lagi.... biasa la .. manusia... mmg tak lari dari benda2 ni...

Pagi tadi bangun dgn semangat yg tinggi... hahaha... maklum la.. malam tadi ada 2nd second session dgn sifu aku... byk tips2 baru... dan peluang2 baru... so pepagi ni aku dah online mercari property2 yg ada potensi buat duit... byk sebenarnyabole jumpa... cuma aku nak cari yg paling best...
Seed money aku pon dah berkurangan ni... cukup utk sebuah rumah murah je lagi ni...nak kene tunggu bank disburst duit2 yg aku dapat dr properties yg aku beli bulan lepas...

Oh ya... aku tak tulis lagi pasal apa yg aku buat bulan lepas.... Bulan lepas ( bulan 12 09) OD limit dah release ke current acc aku... aku buat kt CIMB. tade la byk mana pon... dalam rm24k je.. hasil refinance 2 buah rumah aku sblm ni...

So.. semangat le aku nak membeli rumah... bulan lepas aku dah berjaya beli 3 buah rumah... hahaha.. mmg aku tekad je beli rumah2 ni... lokasi.. pertama kt Flora Dsara ( aku dh ada sebijik kt sini ).. ke2 kt Dsara Damai... Apt Lestari... Reno unit.. aku dpt beli dgn harga bawah dr owner beli dulu... best betul... dan yg ke3 paling best... rumah flat kat bandar sunway... direct owner...
Loan utk ke3-3 umah ni dah lulus... dpt gross profit dalam rm40k++.. tunggu je la bank disburst... harap2 jgn la lambat sgt... tak sabar nak bershopping rumah lagi ni...

Rumah Flora yg baru beli tu pon aku dah dpt kunci dr owner ( padahal aku blom start bayar kt bank pon lagi ).. aku sewa kan kt bujang pompuan... rm400... 50-50 dgn owner skrg.. ok la dpt rm200 sebulan... installment tak start pon lagi.... berebut jugak la org nak sewa rumah ni... tp dr pengalaman aku la.. bujang pompuan ni senang skit nak handle.. diorg senang bayar sewa...

Dan semalam pon aku collect cek dr lawyer... lebihan duit dr bank utk refinance rumah aku... rm10k... bole la aku shopping rumah yg ke 6 aku...

Kejap lagi nak pergi ke opis sifu aku... hari ni ada Free minitalk pasal property investment.. member2 aku ada yg join.. tu pasal aku kene pegi .. nak teman diorg.. Ye la.. aku suka kongsi info2 yg berguna ni dgn member2... lagi pon minitalk tu Free je.. bukan kene bayar... kalo diorg minat.. bole ikut... kalo tak minat.... bole tinggalkan... nothing to lose bak kata org banjar... hahaha...

aku skrg ni dah guna notebook yg aku baru beli... tapi sekenhen je la... tak mampu beli yg baru... cukup la sekadar nak survey2 rumah... buat kerja2 kira2... simpan rekod2.... cadang nak langgan streamyx... tp kt area umah aku ni dah padat sgt kata org TM.. mgkn speed akan effect.... nak amik broadband... ermm... org kata slow.... dah le kene bayar fixed bulan2.... so aku decide pakai broadband celcom... hahaha... tapi bukan yg bayar bulan2 tu.... aku guna prepaid aku je... kan Celcom ada prepaid brodband... rm6 utk 24jam... aku cuma guna hujung2 minggu je... weekdays.. aku guna kt opis je... hahaha... ok la tu... buat masa skrg...

ok la... aku nak bersiap pegi opis sifu... nnti lambat dia marah plk... sifu aku garang woo....

Wassalam..

0 comments:

Post a Comment