kerja.. kerja... kerja...

Monday, January 25, 2010

Assalamualaikum..

Bertemu lagi... mula2 aku cuma nak cerita apa yg aku buat 2 hari lepas.... Sabtu Ahad...
Kalalu dulu masa kerja Kilang.. mmg kt kilang la aku ... belasah OT... sejak kerja kat UIA ni.. Sabtu ahad mmg hari utk berehat la... cuma mggu lepas aku sbg committee exhibition.. kene la kerja sabtu dan ahad.. committee logistic pulak tu... mmg agak berat sket la kerja... Dan kebetulan pulak Ayah aku nak datang singgah rumah ahri Sabtu pagi tu... so, aku pon info pada leader committee aku yg aku lambat sket masuk kerja .... family first... lebih kurang pkl 12, ayah aku berangkat pergi.. dia nak pegi melawat org kat Hospital Universiti... aku pon pegi la UIA... Member2 suma tgh sibuk buat kerja... segan jugak aku... dtg lambat... takpe la... nak buat cemana... aku pon buat le kerja... sampai pukul 6 baru settle tampal poster2.... pening jugak.. sebab nak kene ikut code number... takpe.. esok sambung lagi...

Habis je kerja hari sabtu tu... aku pon terus call Ezrin... mmg ada appointment dgn dia petang tu... dia dah ada kat Keramat.. rumah member dia... aku pon terus le ke sana... area rumah sewa masa aku study dulu jugak la...sampai je.. tgk2 rupanya rumah rakan2 seperjuangan dlm property jugak... yg sorang tu dah beli 2 bijik.. profit 40k.. yg sorang lg tu blom beli lagi... aku pon diskas la dgn Ezrin pasal unit trust dan insurans... lupa pulak aku tak buat gambar lagi utk insurans... terus aku rempit ke kedai gambar... aku buat 25 kpg.. senang nnti kalo nak guna...

Member Ezrin yg blom beli rumah tu pulak ajak teman dia pergi tgk rumah kt Damansara Damai... dia mintak tolong sebab dia tak tau sgt area tu... aku pon bukan la tau sgt... tp disebabkan aku ada rumah kt situ... diorg anggap aku tau.... memandangkan mmg aku nak berdiskusi dgn Ezrin... terpaksa la aku ikut diorg.... Sampai je ke Damansara Damai tu.. hujan lebat gila.... rumah tu kt Suria Apartment... aku pon tak tau sebelah mana.. nasib baik ejen tu dtg amik kitaorg .... rupa2nya shop house... tingkat 1.... aku tgk dr luar rumah je.. sebab penyewa tu husband dia tade... dia takut ramai2 masuk... aku dgn ezrin tgk la sekeliling bangunan tu... nmpak byk iklan rumah utk dijual.... dan nampak kawasan tu mcm tak best.... kitaorg pon cakap kat ejen tu nak pikir dulu.... lepas tu kitaorg pon terus balik... samapi rumah lebih kurang pkl 11.30 malam.. qila mcm merajuk je.. hhuhu.. maaf ye sayang... abg bukan pegi poya2... abg carik rejeki... huhu..

Hari ahad pulak pagi2 lagi aku dah pegi opis... sambung kerja...kali ni buat wiring pulak... sampai ke petang jugak la..... bole tahan letih... samapi je rumah.. tgk Qila dgn ahli keluarga dah siap2 nak pergi kenduri kt Sg Penchala... aku tak ikut... letih... mau rehat.... bangun je tido petang tu... tgk2 qila tak balik lagi... yg lain dah balik... bila tepon.. rupanya dia pergi jalan2 dgn Abang sulung dgn kakak ipar dia.... huhu.. takpe la... aku pon lepak layan TV... dalam pkl 6.. ada org call nak tgk rumah kt sunway tu... adess.... nak tak nak kene la layan.... aku rempit naik skuter je... nak kete nnti lmbat sampai... kene redah jammed... dalam pukul 6.30ptg aku dah sampai.... 15 minit lepas tu.. org tu pon sampai... aku pun tunjuk la keadaan rumah tu... hari dah nak gelap... dah le elektrik rumah tu tade... kene potong sebab penyewa sblm ni tak bayar... huhu... aku pon cakap kt org tu... dalam mggu depan dah ada elektrik... kipas pon aku tak pasang lagi...

Bincang punya bincang... diorg pon setuju utk sewa... rm500 sebulan... 1+1+rm200.... dia pon bayar deposit rm900... lagi rm300 masa diorg masuk nnti.. aku OK je.... alhamdulillah la... dah ada penyewa... cuma aku kene settlekan elektrik dgn kipas mggu depan....

Ok la... itu je utk topik ni... nnati petang kalo sempat aku tulis lagi...

wassalam...

0 comments:

Post a Comment