Sign SnP...

Wednesday, January 13, 2010

Assalamualaikum...

Hari ni aku ada appointment dgn laywer untuk sign SnP... hmm... nak kene kluar opis lagi... nak buat cemana... nak tak nak kene pegi jugak.. ye la... nak jumpa dgn owner rumah... hahha... kali ni baru jumpa dgn owner rumah kt Sunway tu... sebelum ni cakap guna telefon je... nego pon guna telefon je...

Appointment pukul 10pg... pukul 9.30pg..aku call lawyer... haha.. lawyer pon tak sampai opis lagi....
So,.. aku pon rajin2 kan diri aku pegi Bank Islam... nak submit loan... officer tu tanya komitmen aku... aku pon cakap la apa loan aku ada skrg... dia kira2... katanya bole.... dia akan submit... aku tanya berapa lama proses nak tau lulus ke tidak... dia kata 7 hari bekerja... ok la... Masa aku kt bank tu ada sorang pompuan masuk.. mcm kenal je... ooo... baru aku ingat... korang sume mesti kenal.... dulu dia pendakwah bebas.... slalu masuk tv... lepas tu masuk politik.. dpt jadi menteri... tp sekarang aku tatau apa jawatan dia.... korang tau kot... Dato Dr Mashitah le... Ntah apa urusan dia kt bank tu... tengok macam dia amik duit... hahaha.. best kan jd org ada pangkat ni... kluar duit kt bank tak payah amik nombor... pastu tunggu no naik.... hahaa... kalo dah ada nama... bole terus jumpa manager.... apa2 la... yg penting urusan aku submit loan settle... lulus atau tak.. itu belakang kira... kalo lulus.. bole tgk berapa rate diorg kasi... kalo menarik.. bole amik...

Lepas tu.. dalam pukul 10pg.. aku call owner rumah Sunway tu... dia kata dia lambat skit sebab pegi opis lawyer rumah dia tu.. collect dokumen.... takpe la.... dalam pkl 11 dia kata dah hampir sampai... aku pon gerak dgn wife aku (qila)... dekat je opis lawyer tu dgn opis aku.... sampai je.. aku tgk owner dah ada dlm opis tu... ok la... lawyer pon mulakan sessi penerangan pasal perjanjian jual beli tu... aku nasihatkan korang sume .. kalo korang hadapi situasi mcm ni... kalo korang tak faham.. korang tanya jelawyer tu.... suruh dia explain sampai korang faham... nnti susah belakang hari... ye la... kita bayar lawyer tu ... mesti kita nak faham apa yg diorang buat...
jadi... jgn segan2 nak tanya.... huhuhu.... selesai je sessi penerangan tu... owner pon sign... qila pon sign jugak.... untung wife aku... dah 2 bijik umah dia... owner rumah pon dah kasi kebenaran utk take over rumah sunway tu... dia dah kluarkan penyewa yg tak best tu... cuma masalahnya.. penyewa tak tinggalkan kunci rumah.. blah mcm tu aje... apa daa... dah jadik keje aku nak pi tukar tombol semua.... huhuu.....takpe la.. lagi cepat aku tukar tombol.. lagi cepat aku bole masukkan penyewa... lagi cepat aku bole collect duit.... hahahah.... settle je urusan SnP.. aku pon balik opis.....

Tadi pulak... valuer rumah sunway tu tepon aku... tanya bila dia bole buat appointment nak amik gambar rumah... aku cakap weekend bole la... sebab hari biasa aku keja.... dia kata weekend diorg tak keje... kene buat hari kerja biasa.... ni sorang lagi ni... apa daa... dah la aku yg bayar diorg utk buat valuation.... ada ke suruh ikut masa diorg pulak.... aku bukan nak komplen kompeni org kita ni... tapi mcm ni la... kalo korang deal dgn kompeni bangsa lain... tgh2 malam pon diorg sanggup buat keja.... ni sesetengah org kita ni.... mcm ni la... isk22... aku pon cakap... masa aku cuma weekend je.... dia pon kata nnti dia confirm semula.... tak lama lepas tu... dia call semula... dia bole dtg hari sabtu.... aku pon cakap.. sabtu ni aku ada kelas smpi pkl 5ptg... dalam pkl 6 lebih bole la.... dia pon setuju.... ok la tu... aku pon baru petang tu nak pi tukar tombol... ntah sempat ke idak nak pergi ke sana dr KL.... lantak la.. pandai2 la dia tunggu aku...

Dh abis pasal valuer ni.... lawyer CIMB bank plk telefon.... huhuhu... bosan2... dia cakap pasal dokumen yg aku perlu hantar pada dia utk proses.... aku cakap..nnti la aku pegi opis... rasa macam malas nak jawab call dah hari ni....huhu.... order utk barang2 lab pon tak settle lagi ni... adess...

Qila pulak ajak pegi Jusco maluri malam ni... ada Jcard Day... huhuhu.... sorry la.. abg tk dapat pegi... qila pegi la dgn paiz ( adik dia)... abg nak rehat kt umah... apa2 pon.. I Lop U... shopping tu beringat skit... " kita ni bukan org ada-ada"... hahaha...

Ok la... cukup untuk hari ni.... lain kali sambung lagi....

Opss.. lupa... kalo ada sesapa yg baca blog ni.. jgn la malu2 nak berborak kt tepi tu.... bole tanya je apa2... kalo bole jawab.. aku jawab.... kalo tak bole jawab... nnti aku blaja dulu... pastu aku jawab lain kali.... hahah... mcm la ada org baca blog aku ni.... tak pe la.... yg penting aku coretkan pengalaman aku kt blog ni... mana tau bole jadi panduan pada sesapa yg baca....

Dan kalo ada yg sudi baca coretan aku ni... aku ucapkan terima kasih banyak2... semoga ada info2 yg berguna.... kalo yg tak berguna tu.. korang abaikan je la....
Kalo ikutkan follower kt tepi tu.. tade follower pon.... takpe... aku tak kisah pon....

Ok la... jumpa lagi...

Wassalam...

0 comments:

Post a Comment