hidup mesti terus...

Friday, January 29, 2010

Assalamualaikum....

Selamat petang semua... tade apa yg nak ditulis sangat hari ni... sekadar mengisi masa utk tunggu masa balik je... mcm ni la kerja makan gaji... kene ikut masa....

Pagi2 lagi tadi aku settlekan claim OT... sekali sekala OT kt sini... kalo masa kerja lama tu... bole kata tiap2 hari.... gaji pon lebat.... hahha... lepas settle pasal OT... aku settlekan pasal surat2 penajaan utk konvensyen bulan Mei ni....

lepas tu... aku balik le ke bilik aku.... baru teringat nak tepon HSBC pasal status homeloan aku.... officer tu cakap loan aku dah approved.... tapi diorg counter offer... diorg kasi MOF 80% je... mungkin sebab rekod CCRIS aku yg kureng best tu... walaupon skrg ni aku sedang usaha membersihkan rekod buruk tu... haha.. takpe la.. aku cakap... dalam masa 2 minggu aku akan kasi keputusan sama ada nak accept offer tu atau tak....
Sebenarnya aku tgh tunggu status loan aku kt Bank ISlam... nak tengok mcam mana pulak... kalo sangkut.... aku amik je HSBC tu.... no problemo...

baru sebentar tadi aku pegi uruskan JAR sistem aku.... terlewat pulak bulan ni aku uruskannya... ye le.. sebab sibuk skit dgn exhibition yg baru lepas tu.... sambil2 uruskan duit kluar masuk.... terus singgah ke Bank Islam.... jumpa officer yg handle loan aku tu... dia pon periksa status loan aku... dah dekat 2 minggu ni.... huhu... dia cakap masih dalam proses lagi.. belom tau lulus ke tidak... mungkin sebab banyak dokumen aku yg diorg nak semak.. kalau ikutkan... Isnin lepas je baru complete dokumen2 yg diorg mintak... minggu depan bole tahu la resultnya.... harap2 lulus la...

Malam tadi..bakal biras aku datang rumah.... nak tau pasal selok belok property ni... mesti nnti dia baca coretan aku ni.... jgn malu2 la... nak berjaya mesti banyak bertanya...
aku pon ceritakan la... tapi aku banyak explain pasal money management.... bukan apa... org2 muda skrg ni perlu tahu benda2 mcm ni... kalo tidak mmg takde simpanan la... duit abis mcm tu aje.... abis aku terangkan asas money management... aku terangkan serba sedikit pasal property.... tak bole byk sgt info sekali masuk.... nnti jammed.... aku harap dia faham apa yg aku terangkan malam tadi.... dah cubalah luangkan sedikit masa utk melaksanakannya....

Esok ... kerja2 kuli bakal aku buat lagi.... nak kene pasang kipas.. lampu.. penyangkut langsir kt umah Sunway. Lepas tu mungkin nak singgah kejap kat Opis Sifoo... nak jumpa beberapa ahli group property... nampak mcm diorg dah agak sejuk... nak kene panaskan balik.... sambil2 aku pon nak recharge balik kepala otak aku ni... huhu...

Ok la... masa balik dah tiba.... Jumpa lagi ...

Wassalam...

0 comments:

Post a Comment