submit application loan lagi...

Tuesday, January 19, 2010

Assalamualaikum...

Pagi2 ni aku nak cerita pasal progres semalam punya... tak sempat nak taip semalam.... sebab petang semalam lepas buat wiring... kepala aku pening... balik rumah semalam terus baring je...
Lepas maghrib aku layan tido... sebab kalo kepala pening.. mmg aku kene tido dalam sejam 2.... gerenti bangun dah hilang skit kepala tu...

Semalam pagi, aku dah call henpon officer HSBC.. tak berjawab pon.... sampai la la pkl 12 aku call... pon tak jawab jugak.... lepas tu dapat msg yg dia bercuti .. patut la tak jawab call... takpe.. aku akan call dia hari ni....

Memandangkan tk jadi pegi HSBC.... aku temankan Qila pegi bank in cek dia kt CIMB Sri Gombak.. kluar waktu lunch..... aku fikir alang2 dah pegi sri gombak... aku ajak qila pegi EON Bank... try submit form ... Officer yg layan kitaorg pon OK... sebab aku dah pernah tanya dia rate home loan EON bulan lepas... dia ingat lagi muka aku... haha... dia kata Rate dah berubah... sebelum ni blr-1.4 dan lawyer fee cover 15%... skrg ni blr-1.6 tp tak cover lawyer.... aku kata.. takpe la... lebih kurang CIMB jugak la.. Aku pon submit dan cakap aku ada rumah lain jugak.... officer tu pon tanya ada tenancy agreement tak? dan bank statement... aku pon terus keluarkan dokumen2 tu... mmg dah standby awal2.. aku pon explain bank statement aku tu... dia kata OK...
Aku pon tanya untuk home loan, yg approve HQ atau branch manager?... dia kata utk loan bawah rm100k... branch manager level yg approve... dan dlm minggu ni dah bole tau status loan tu... ok la aku cakap... officer tu pon siap buat calculation monthly installment kalu loan tu approved.. OK la.. masih rendah berbanding kadar sewa rumah tu skrg... +ve cashflow...
pada kawan2 aku yg akan menceburi bidang hartanah nanti... akan aku perkenalkan juga korang dgn officer ni... org kita jugak...

Lepas selesai je urusan bank.. kitaorg pon balik opis... tp singgah dulu McD... dah janji dgn qila nak belanja dia McD sebab tolong cuci rumah Sunway Ahad lepas... haha.. padahal.. itu rumah dia... ikutkan dia yg kene belanja aku.. hahaha.. takpe la... sayang punya pasal.. apalah sangat McD tu....

Hari ni aku nak kene pegi jumpa officer bank islam... kene submit tenancy agreement aku sebab HQ call aku nak mintak prove yg rumah2 aku sebelum ni ada penyewa.... no problem... nnti aku sampai.....

Ok la.. cukup utk kali ini...

Wassalam...

0 comments:

Post a Comment