Belajar Lepaskan....

Monday, January 24, 2011

Assalamualaikum..

Minggu baru yang semestinya semnagat baru jugak.... semoga perjalanan hidup korang pada hari2 mendatang dipermudahkan olehNya...

Kebelakangan ni jugak... byk aku dapat sms dan call pasal nak beli rumah.... iaitu pembelian bagi tujuan pelaburan... seperti yang ditekankan... terdapat beberapa syarat yang membolehkan kita membeli rumah untuk pelaburan... korang dah sedia maklum kan.... apabila lulus syarat2 tu.. maknanya... boleh la kita beli.... tanak beli pon takpe... bole kasi kat aku...hahaha..


Tetapi masih ada yang bertanyakan tentang syarat2 ni....
" brobudin... aku dapat rumah ni... tapi  sikit je lagi nak lepas syarat no. 1... bole beli tak?"
ada juga... " bro.. rumah yg aku nak beli ni sume dah ok... rumah memang cun... tapi syarat no.4 tu mcm tak lepas je... kalo bro... bro beli tak??"

Telah diperjelaskan sebelum ni pada korang... pembelian korang mestilah memenuhi semua syarat2 tu... jika tanya pada aku... jawapan aku " lepaskan je.. cari rumah lain yg cukup syarat".... byk lagi rumah kt luar tu korang akan jumpa...

Kalo korang masih sayang jugak rumah tu.... dan nak beli juga.... terpulang... tapi jawapan dari aku... tetap "lepaskan"..... dan aku tau memang sukar nak lepaskan sesuatu yang hampir2 memenuhi syarat2... tapi kalo korang tak dapat buang perasaan tu... nescaya pembelian akan datang juga mungkin korang akan abaikan juga syarat2 tu....

Jadi.. belajarla "lepaskan"...

Wassalam..

brobudin : dah berapa byk rumah yg aku lepaskan pasal sipi2 nak cukup syarat.... huhu..

4 comments:

Kemm said...

hang mmg praktikal & objektif! aku suka style ko, hehehe.. kasi bancuh diorang nih seme..

Erwan Nur Ali said...

" brobudin... aku dapat rumah ni... tapi sikit je lagi nak lepas syarat no. 1... bole beli tak?"

macam kenal jerrr ayat tue...

waka.waka...

Anonymous said...

salam brobudin, kat mana boleh saya dapatkan syarat2 tu? maaf sy budak baru belaja.. t.kasih

Spezzy Shah said...

Syarat tu bergantung pada target masing2....

Cuma pada yang sertai Program Hartawan HArtanah... kitaorg dah set kan syarat2 tu sume...

Post a Comment